• CrazyChristina

Föda i Kristianstad, egna blöjor?

Ska föda på CSK för första gången. (De andra är födda i Karlskrona) och på deras hemsida står det att man får en reklamkasse med blöjor och att man bör ta med extra i reserv? Innebär det att man inte har "fri tillgång" till blöjor (det har man i k-krona) och är det i så fall något mer jag behöver ta med mig tex schampo och duschtvål? (Fanns oxå i k-krona)

♥Erik 2010-06-09♥-♥Wilhelm 2012-04-17♥-♥Gift sedan 2014-03-28♥-♥Bönan BF 2015-01-29
  • Svar på tråden Föda i Kristianstad, egna blöjor?
  • Jujusma

Hej. Jag födde i Kristianstad 2012 och nästa kommer också födas i Kristianstad i mitten av februari. Så som jag minns det hade vi egna blöjor med oss sist men man fick ett litet paket i den där reklamväskan. Denna gången tar jag med mig egna tvättlappar för de de hade på sjukhuset var super hårda. Jag hade nog våtservetter med mig sist men det kändes fel på nyfödd.. Schampo och duschtvål hade jag också ned mig eget om jag inte minns fel.

• Jw83

Jag kommer också föda i Kristianstad i mitten av februari :)

(Fast det har varit prat om att sätta igång mig i början av feb.. pga stort barn)

Vi har packat ner några blöjor i bb väskan. Skulle det inte finnas fler på förlossningen så får maken åka och köpa. Det är ju inte långt till närmsta mack ;)

Vi tänker även att maken köper sin mat nere i caféet så vi tar inte med oss något till honom.

• Oscarsmamma84

Födde där 2013 o nej man fick använda dem man fick i reklamväskan. Maxi ligger nästan precis brevid så där handlade min sambo blöjor o mat till sig.

• CrazyChristina

Ne de e ju sant, det är ju inte så långt till maxi om de skulle ta slut. Tycker bara det är dåligt att man inte får det där. Jag antar att man inte behöver köpa bindor och att man får sånna sexiga nättrosor där i alla fall.

• Jujusma

Bindor har jag för mig att man fick där.. De där gigantiska grejerna man hade i början.. Men sen tror jag att jag hade med mig egna nattbindor som jag använde så fort det räckte till... Finns det föresten ngn tråd jag missat för oss ifrån Kristianstad med bf februari?

• CrazyChristina
    Jujusma skrev 2015-01-04 22:57:45 följande:

Bindor har jag för mig att man fick där.. De där gigantiska grejerna man hade i början.. Men sen tror jag att jag hade med mig egna nattbindor som jag använde så fort det räckte till... Finns det föresten ngn tråd jag missat för oss ifrån Kristianstad med bf februari?

Jag har inte sett någon tråd alls med folk som ska föda i k-stad. Har i och för sig inte letat. Jag har bf 28/1.
  • Oscarsmamma84
    CrazyChristina skrev 2015-01-04 20:44:37 följande:

Ne de e ju sant, det är ju inte så långt till maxi om de skulle ta slut. Tycker bara det är dåligt att man inte får det där. Jag antar att man inte behöver köpa bindor och att man får sånna sexiga nättrosor där i alla fall.

Jo kan oxå tycka det är dåligt men sjukvården har ju ont om.pengar. vi fick ändå köpa mindre blöjor till sonen på maxi så funderade inte så mycket på det.

Japp de sexiga nättrosorna o bindorna får man ;)
  • CrazyChristina

Jo har man inte tänkt stanna länge så kvittar det nog. Men har packat ner ett halvt paket. Vet ju inte hur många blöjor paketet man får innehåller.

• zarah

Jag födde april 2013 vi fick 2 påsar med.reklam saker. Och där var 2 paket med.blöjor ungefär 10 libero och 10 Pampers räckte dom 4 dagarna jag låg inne i alla fall. Jag hade med mig schampo och sånt själv mest för att "känna mig som hemma" om jag.minns rätt fanns sånt i duschen som man kunde ta. Binder och så slängde dom typ efter en...

• Fröken K
    Oscarsmamma84 skrev 2015-01-07 06:07:05 följande:
    Jo kan oxå tycka det är dåligt men sjukvården har ju ont om.pengar. vi fick ändå köpa mindre blöjor till sonen på maxi så funderade inte så mycket på det.

Japp de sexiga nättrosorna o bindorna får man ;)
    Lite OT men jag tycker att blöjor och bindor till nyförlösta borde ingå i vårdens budget, man behöver ju inte ta med eget gips, suturer eller bandage när man opereras!
  • CrazyChristina

Ok då behöver jag kanske inte packa med schampo vill inte ta med en massa saker i onödan, med första barnet blev det två stora väskor med saker som jag aldrig använde, och med andra två mindre, denna gången hoppas jag få plats ned allt i en mittemellan.

Svar på tråden Föda i Kristianstad, egna blöjor?