• angel-1990

bli gravid med första barnet 2015

Tjenare.

Jag har länge velat haft barn med har inte lyckats än. Är en kvinna på 24 år och känner att det kan vara dags nu :)

Om jag har räknat rätt så hade jag äl den 30/12

Jag är nu alltså på äl +5 hoppad det går denna gång :)

Välkomna till alla ni som vill följas vid

• Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015
  • Lisa92
    Annapanna2 skrev 2015-02-17 17:29:13 följande:
    Vad skönt att det släppt, lycka till nu! Vad spännande det är ändå, man vet ju aldrig när man blir överraskad med ett positivt besked :) Jag är mest orolig att mitt stressiga jobb kommer komma i vägen eller påverka mig på nåt vis. Hur gör ni andra, är det livsstilsförändringar på g eller lever ni helt som vanligt?
    Tack ja de e jätte skönt :)

Jag jobbar också inom vården. Jobbar natt på hemtjänsten och har precis lyckats få ett vik på ett år :) visst är det ett jäkla stress hela nätterna och svårt att få ihop det när det larmar men den huvudsakliga stressen för mig har lagt sig eftersom jag mest vart stressad för om jag har jobb månaden efter :)
  • Joozzaan
    Annapanna2 skrev 2015-02-19 21:52:31 följande:

Haha ja, ibland är det helt galet faktiskt. Knäpp man är som gillar kaoset ;)

Spännande! Okej, har du tagit äl-test eller nåt? Jag använder natural cycles så jag kan se exakt när ägglossning varit och när mensen ska komma. Himla praktiskt! Okej.. Får se då, det behöver ju egentligen inte betyda något. Håller tummarna! :) Jag har nästa ondag eller torsdag. Känns så tidigt och jag vet inte vad man skulle hålla utkik efter direkt.. Har lite molvärk men det brukar jag kunna ha. Känns så osannolikt att det skulle bli nåt på första försöket så jag väntar nog in mensen och blir bara superförvånad om den inte dyker upp..

Ja jag tänkte köpa natrual cycles först men tror jag skulle bli så stressad över att hålla på och kolla varje dag och så.. känner mig redan så stressad och helt i onödan egentligen eftersom vi bara försökt sen december! Jag körde äl test i ca 5 dagar men det blev samma där att jag bara blev stressad över att testa och testa utan att det hände något men sista dagen jag testade fick jag en stor stegring så då var det väl på g antar jag :)

Känner typ att kan inte mensen bara komma så man kan börja försöka igen. All denna väntan gör mig nästan galen :)
  • Lisa92

Jahapp då va det bara att börja om igen. Mensen kom som brev på posten i går. Och mensvärken var ett faktum i dag när jag skulle sova xP Skönt att den va i tid i alla fall :)

• Annapanna2

Hur går det för er Joozzaan och Shoreline? Snart bim? Natural cycles har ändrat min ägglossning till dagen innan jag trodde så jag är inte så hoppfull. Börjar känna av pms också.. Jag har bim på tisdag nu, får se hur det går :)

• Joozzaan
    Annapanna2 skrev 2015-02-21 11:19:11 följande:

Hur går det för er Joozzaan och Shoreline? Snart bim? Natural cycles har ändrat min ägglossning till dagen innan jag trodde så jag är inte så hoppfull. Börjar känna av pms också.. Jag har bim på tisdag nu, får se hur det går :)

Jag är ju lite osäker på datum eftersom att förra månaden drog ut på idé och jag fick mens dag 36, månaden innan var det dag 32. Så antingen är jag på BIM +1 eller okänd. Tänkte vänta tills söndag och se! :)
  • Annapanna2
    Joozzaan skrev 2015-02-21 15:06:48 följande:
    Jag är ju lite osäker på datum eftersom att förra månaden drog ut på idé och jag fick mens dag 36, månaden innan var det dag 32. Så antingen är jag på BIM +1 eller okänd. Tänkte vänta tills söndag och se! :)
    Spännande, lycka till! :) håller tummarna!
  • Annapanna2
    Lisa92 skrev 2015-02-20 17:34:14 följande:

Jahapp då va det bara att börja om igen. Mensen kom som brev på posten i går. Och mensvärken var ett faktum i dag när jag skulle sova xP Skönt att den va i tid i alla fall :)

Tråkigt! Men tur i oturen, kroppen fungerar som den ska. Håller tummarna för att det ska ta sig nästa gång! :)
  • Joozzaan

Kunde inte hålla mig så testade nyss men verkar vara negativt denna månad med :( bara att invänta mensen och börja om igen.

• Annapanna2
    Joozzaan skrev 2015-02-22 15:31:26 följande:

Kunde inte hålla mig så testade nyss men verkar vara negativt denna månad med :( bara att invänta mensen och börja om igen.

Vad tråkigt :( än är det ju inte försent.. Jag håller tummarna ändå ;) kram!
  • Joozzaan
    Annapanna2 skrev 2015-02-22 16:36:29 följande:

Vad tråkigt :( än är det ju inte försent.. Jag håller tummarna ändå ;) kram!

Bra att någon hållet hoppet uppe :) ät ju bara dag 35 idag och förra månaden kom den efter dag 36 så är ju inte helt omöjligt att det ät för tidigt för testet att registrera något ;) men tror tyvärr inte det är något.
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015