• angel-1990

bli gravid med första barnet 2015

Tjenare.

Jag har länge velat haft barn med har inte lyckats än. Är en kvinna på 24 år och känner att det kan vara dags nu :)

Om jag har räknat rätt så hade jag äl den 30/12

Jag är nu alltså på äl +5 hoppad det går denna gång :)

Välkomna till alla ni som vill följas vid

• Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015
  • Shoreline

Jag tempar ju redan med min p-dator. Men ibland blir jag osäker på om den stämmer (den stämde iofs bra sist). Det som är problemet är att tempen stiger ju efter ÄL. Så även om p-datorn varnar för ÄL så kanske de mest fertila dagarna redan har varit. Det jag kan gå efter är att jag vet ungefär när jag brukar ha ÄL. Så jag tycker att det är bra att testa också så att jag kan vara säker :)

Eller så skiter jag i vilket och bara kör, så lyckades vi bli gravida i januari. Haha!

• Annapanna2
    Shoreline skrev 2015-02-26 17:12:02 följande:

Jag tempar ju redan med min p-dator. Men ibland blir jag osäker på om den stämmer (den stämde iofs bra sist). Det som är problemet är att tempen stiger ju efter ÄL. Så även om p-datorn varnar för ÄL så kanske de mest fertila dagarna redan har varit. Det jag kan gå efter är att jag vet ungefär när jag brukar ha ÄL. Så jag tycker att det är bra att testa också så att jag kan vara säker :)

Eller så skiter jag i vilket och bara kör, så lyckades vi bli gravida i januari. Haha!

Just ja, såklart. Ja, jag har ju också tempat.. Men RFSUs stickor är inte så dyra? Dom hade jag :)
  • hannadr

hej alla! ny här men sitter i samma båt som de flesta av er. 
    det låter iaf som mina tankar när jag läser era. 
    vi har försökt sen september och blir det inte nu denna gång blir det paus i försöken då jag själv är född i december och inte gärna vill ha barn den månaden(kanske bara folk som e födda själva i dec som förstår den tanken och känslan?).
    nåja, vi har appar och äl-stickor till hands och jag tycker mig haft en stegring på älstickorna och att vi prickat in rätt dagar men än så länge har det inte blivit något.
    det tär på humöret vågar jag väl påstå! 
    skönt att läsa om fler med samma historia, hoppas och tror att vi snart alla får bli föräldrar <3

• Joozzaan

Fortfarande ingen mens. . . Passerar dag 40 nu. Undra hur länge man ska behöva vänta.

• Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 18:13:17 följande:
    Just ja, såklart. Ja, jag har ju också tempat.. Men RFSUs stickor är inte så dyra? Dom hade jag :)
    Dom kanske är bättre än testlagrets för dom funkar inte för mig! Jag får väl helt enkelt köpa några och börja testa i veckan!

Hur mår du? Några symtom? Har det sjunkit in än?
  • Annapanna2
    Shoreline skrev 2015-02-28 18:41:13 följande:
    Dom kanske är bättre än testlagrets för dom funkar inte för mig! Jag får väl helt enkelt köpa några och börja testa i veckan!

Hur mår du? Några symtom? Har det sjunkit in än?
    Dom funkade för mig! Jag mår sådär. Har haft så ont, som mensvärk. Vad på gynakuten på eftermiddagen och ska snart dit igen för undersökning. Hoppas allt är ok. Sån oro.. Jag är väldigt trött också. Har inte gått bra alls att jobba så tror jag blir sjukskriven snart, pga. min diabetes. Men om allt visar sig vara ok idag tar jag alla krämpor och sjukskrivningar! Du får hålla tummarna för mig :) När har du äl nästa gång?
  • Tumvante

Är själv född nära Jul (kom hem till syskonen som en julklapp på julafton) , och sambons alla familjemedlemmars födelsedagar är typ i december också, så han har sagt att han helst inte vill ha ett decemberbarn, men jag tror vi kör på ändå det är bara ett födelsedatum....

• iowa

HERREGUD! Vad gör jag nu? Inga tveksamheter direkt..

Andra försöket och trodde verkligen inte det tagit sig... Känslorna är överallt och jag försöker att undvika impulsen att ringa sambon på en gång. Vill försöka vänta med att berätta till imorgon efter jobbet (jobbar kväll idag och dagen imorgon), så vi har lite tid tillsammans. Enligt Natural Cycles är jag gravid i vecka 4. Kommer nog ta några dagar att smälta det här, men gud vad glad jag är!
  • Tumvante
    iowa skrev 2015-03-04 09:20:24 följande:

HERREGUD! Vad gör jag nu? Inga tveksamheter direkt..

Andra försöket och trodde verkligen inte det tagit sig... Känslorna är överallt och jag försöker att undvika impulsen att ringa sambon på en gång. Vill försöka vänta med att berätta till imorgon efter jobbet (jobbar kväll idag och dagen imorgon), så vi har lite tid tillsammans. Enligt Natural Cycles är jag gravid i vecka 4. Kommer nog ta några dagar att smälta det här, men gud vad glad jag är!

Då är vi två med + idag grattis
  • iowa
    Tumvante skrev 2015-03-04 09:28:07 följande:
    Då är vi två med + idag grattis
    Åh vad roligt! Grattis till dig med! Glad
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015