• senast

    Tjejer och initiativ

    Hej! Jag undrar om de tjejer som inte tar något initiativ helt enkelt inte är intresserade eller går ni bara helt efter könsroller?
    Jag har inga problem att ta initiativ till viss del men när man alltid måste ta initiativet så börjar man ju undra om tjejen svarar bara för att hon "måste" eller känner sig obligerad att svara om man frågar något.

    Det är så att jag träffade en jättetrevlig och söt tjej på en fest vi pratade ganska mycket och mös hela kvällen, det var självklart jag som tog initiativet men hon verkade ju väldigt positiv till det. Jag får hennes nummer och vi går sedan avskiljda vägar på morgonen (inget sex, jag har bestämt mig för att inte ha sex förrns ett förhållande då jag tidigare inte fått någon framgång med sex på en gång utan det brukar sluta med one night stand)
    Så jag skriver till henne och vi får igång en konversation, och likadant nästa dag och dagen där på, allt verkar bra när vi pratar men sedan tänkte jag att jag väntar tills hon hör av sig nu istället så att jag inte känner mig "för på" så jag väntar en dag, notera att vi redan bestämt en till dejt men inte vilken dag. Och jag väntar ännu 2 dagar med utan framgångar.. Är det så att det är killens "jobb" att alltid höra av sig eller känner ni er ibland "tvungna" att svara fast ni egentligen inte bryr er så mycket?
    Jag överanalyserar mycket och det här börjar driva mig till vansinne

  • Svar på tråden Tjejer och initiativ
  • Dexter dot com

    Personligen hör jag givetvis av mig om jag är intresserad och tar gärna initiativ själv till att träffas. Att hålla kontakt genom sms är bra tråkigt och män som bara smsar är inte intressant.
    Ring upp henne och föreslå en middag/fika och är hon avvaktande eller verkar ointresserad får du nog acceptera att hon inte är så intresserad.

  • jahaja

    Tror inte det är just att kvinnor tycker det är mannens roll att sköta, snarare att många kvinnor är rädda att bli sedda som lättfotade om de tar initiativ.

  • Paino
    jahaja skrev 2015-01-05 13:26:37 följande:

    Tror inte det är just att kvinnor tycker det är mannens roll att sköta, snarare att många kvinnor är rädda att bli sedda som lättfotade om de tar initiativ.


    Fortfarande så, 2015?
    Hur är det på dejtsajter då? Det är sällan jag ens får besök av tjejer på min profil, och senast en tjej skrev spontant och först, var för 8 mån sen. Hon hade öppet förhållande och ville träffa andra killar.
Svar på tråden Tjejer och initiativ