• Missy

Junibebisar del 3

Filippa gillar också att gå med oss som stöd. Och aj, aj, vad fort man får ont i ryggen.

Hon har också börjat sova på mage sen ett par månader tillbaks. Har också hört att det är okej att de sover på mage när de vänder på sig själva.

• Missy

Ingen bebisverksta här. OM det blir ett till barn får det vänta, kanske så det blir runt tre år mellan dom. Men jag tycker det känns som om varenda kotte har två år eller mindre mellan sina, är det bara inbillning eller?

• Missy

JCA- ok. Jag inte bott i Sverige på ett tag så jag har ju inte någon koll på sgi och sånt. Men en av andledningarna till att vi vill vänta med barn är för att vi tänkt flytta till Sverige och vill hinna in på arbetsmarknaden innan ett eventuellt andra barn. Så för oss blir det väl lite bakvänt.

• Missy

Filippa äter 1-4 ggr per natt. Tycker det går bra när det är en eller två gånger, men tycker det är jobbigt när hon vaknar varannan timme flera nätter i rad. Kommer låta henne äta på nätterna ett tag till, tycker för tillfället det är mindre jobbigt att låta henne äta på nätterna än att försöka få henne att inte äta. Tids nog slutar hon väl.

• Missy

Filippa blir också jättearg om man tar ifrån henne fjärrkontrollen eller telefonen. Och får hon syn på någon av dem är det som att det inte är något annat som existerar, då är det bara att få tag på tex fjärrkontrollen som gäller. DVD-spelaren, mobilen och tangentbordet är andra favoriter. Verkar som om lillan har samma intressen som pappan sin.....

• Missy

Manja - hihi. Filippa "kan" byta DVD men har inte tryckt på eject än....

• Missy

Har också försökt med en annan fjärrkontroll, men nej, nej, den duger inte. Däremot har vi gett henne en liten miniräknare att leka med, den är faktiskt ganska intressant. Inte lika bra som fjärrkontrollen förstås, men lite skoj ivarjefall.

• Missy

Kom att tänka på en till sak som hon är tokig i. Kameran. Nu är det svårt att ta kort på henne för hon kommer hasandes i en rasandes fart när man försöker ta kort på henne.

• Missy

Filippa har lärt sig att skaka på huvudet. Men jag tror inte hon menar nej. Hon gör det när hon matas, tror att det är för att vi så ofta säger nej och skakar på huvudet åt henne när hon blåser ut maten. Och vi har nog inte ens tänkt på hur ofta vi skakar på huvudet förrens nu. Hon är ju lite bökig med maten, så det har nog blivit vädligt ofta.

Filippa äter inte vidare mycket. Försöker att ta det lungt, men jag tycker det är så jobbigt när hon knappt äter någonting. Och jag skulle verkligen vilja trappa ner på ammandet, men hur gör man det när hon inte äter mycket vanlig mat?

• Missy

TAHN - Inga tänder i syne här heller. Filippas pappa fick sin första när han var drygt åtta månader, och jag var ett år innan jag fick min första, så jag är inte så förvånad att hon inte har några än.

Svar på tråden Junibebisar del 3