Inlägg från: Trollnilla |Visa alla inlägg
  • Trollnilla

Junibebisar del 3

Hej hej. Jag e inne på 2a barnet i omgång 2
    Den första omgången e nästan utflugen...

• Trollnilla

JCA: Blanda du tillbörja med, om du inte redan har gått över helt. Som dom andra sagt, du märker direkt om det inte går, magen ballar ur.
    Jag fick ta fullkorn från ett år av Ansgar till Elvira en gång när hennes var slut och hon blev jättelös.

• Trollnilla

Hallå på er alla.
    Min Elvira e född 19 juni.
    När får ni era busar isäng på kvällarna och sover dom bra på nätterna?
    Vi har ett litet kaos hos oss nästan varje natt nuförtiden.

• Trollnilla

"Min" Elvira... Jo hon har en pappa också e klart...

• Trollnilla

emmemaria: hur bär man sej åt för att få barnen att sova hela natten?
    Med mina nu stora 16 & 18 år var det inga problem men med dom små jag har nu så e det kalabalik på nätterna...

• Trollnilla

Det kanske e det som gäller, eget rum menat jag men här hos oss finns det inget rum ledigt, får vänta på att den äldsta flyttar ut
    Men lillan sov bättre i natt, var bara vaken en gång och fick välling.
    Men Ansgar tre år var vaken tre gånger
    Blir snart tokig...

• Trollnilla

Har kollat lite på NCSS (en metod att få barnen att somna utan gråt) för att få tips på hur man ska få barnen att sova och Pantley menar att barn som e ca året behöver sova ca 14 tim/dygn varav 2½-4 tim på dagen (2 dagsnaps)
    Fattar inte hur det ska gå till. Har beställt boken så får vi se hur det går när jag fått den.

• Trollnilla

Vilka underbara ungar ni alla har som sover gott om nätterna.
    Och sluta med natt mål gjorde vi för länge sen men nu vid tredje öroninflammationen så var det enda chansen att få henne att somna och sen har det liksom fortsatt. jag orkar inte va vaken på nätterna och jag får mer sömn om jag ger henne välling för då somnar hon fortare, men jag SKA sluta igen, vet bara inte när jag ska orka.

• Trollnilla

Har era barn napp?
    E slutade med den nu när hon hade öinf.
    Hon bara vägrar att ta den och nu har jag bestämt att vi inte ska ge henne den igen (ja,ja man vet ju aldrig förståss) för hon vaknar ju i alla fall inte för att hon har tappat nappen.
    Förut var jag tvungen att stoppa in den kanske tio ggr/natt och det slipper jag nu. Min förhoppning e att hon ska sova bättre när hon helt har glömt nappen.

• Trollnilla

Manja:
    Behöver du söva henne eller ligger hon i sängen och somnar själv efter vällingen?

Svar på tråden Junibebisar del 3