Inlägg från: Trollnilla |Visa alla inlägg
  • Trollnilla

Junibebisar del 3

svinkoppor e inget kul...
    Min stora dotter hade det jämt som barn.
    Så fort nån i omgivningen hade halsfluss blev hon smittad, men det blev som svinkoppor hos henne.
    trodde Elvira hade vattkoppor nu oxå men det var det inte.

Längtar efter våren... och nu verkar den va här!
  • Trollnilla

Lortiga barn e lyckliga barn...

Nej men jag håller med majflicken, man vill ju inte att allt ska förstöras även om det naturligtvis e så att dom får leka i och smutsa ner "bäst"kläderna oxå om man e nånstans  och inte har några andra kläder med sej.
    Men hemma väljer jag självklart vardags kläder typ jeans eller så.

Nu kryper ju inte Elvira ännu men jag her ju fler barn som skitar ner sej...

Kram alla och ha en solig härlig dag!

• Trollnilla

Dom flesta fläckar går bort med Vanish...
    (osäker på stavningen)
    Använder pulvret som man lägger ihop med tvättmedlet.
    Har hitills fått bort ALLA fläckar som e relativt nygjorda.

• Trollnilla

Vi har ingen pyamas på Elvira, bara body...

• Trollnilla

Ansgar och Elvira har kommit in på dagis dom oxå. Börjar i augusti.
    blandade känslor...
    Men det blir säkert bra och nyttigt speciellt för grabben som e envis som synden.
    Men min lilla e ju bara dryga året då hon börjar, jag skulle vilja va hemma till jul iallafall men det går inte ekonomiskt.

Elvira kämpar med att nå saker på golvet, hon flyttar sej inte nåt än men oj vad långt man kan sträcka sej om man bara försöker...
    Vägrar magläge så hon bara sitter där jag sätter henne.

• Trollnilla

Jag vill och är ledig så länge jag kan.
    pappan har skrivit över alla dagar utom dom 60 han inte får skriva över.

Jag tycker det är skit rent ut sagt att man inte får bestämma själv och ännu värre blir det ju om man måste dela helt lika på dagarna.
    Hade det förslaget gått igenom redan nu så hade det resulterat i att vi varit tvugna att lämna lillan på dagis vid 6-7 mån ålder. Kul va (ironi)!
    Min man kan inte vara hemma länge från jobbet då han jobbar och är med och driver ett litet familjeföretag, det funkar inte.
    Däremot kan han ta ledigt nån dag emellanåt om det behövs.

Låt varje familj avgöra vad som e bäst för dom.

Oj då, jag blir visst lite upprörd, men jag blir bara så förbannad över att det alltid e nån annan som ska bestämma!!!Skrikandes
    Ursäkta min upprördhet.

Ha en bra dag i solen!!!Cool

♥♥♥Längtar efter våren... och nu verkar den va här!♥♥♥
  • Trollnilla

Men vad jag menade var att jag tycker att man ska få bestämma själv.
    Jag Vill vara hemma med mina barn och pappan tycker oxå om att vara hemma, tror dock inte att han skulle trivas med att vara hemma så mycke.
    Sen gör man ju olika val i livet och nu e det ju så att alla kanske inte vill eller kan va hemma från sitt jobb, det vet man ju oftast innan man skaffar barn.
    Sen är det ju oxå så att om man har ett barn ihop med gemensam vårdnad så har man ju hälften av dagarna så om inte den ene föräldern vill så behöver man ju inte skriva över.

Jag är lite extra gnällig idag för mina barn är sjuka och jag har precis  i dagarna fått reda på att jag fått in dom på dagis och då blir det så påtagligt att jag snart inte får vara hemma med dom längre.
    Hade pappan kunnat skriva över dom dagarna på mej så kunde jag varit hemma ca 4 månader till vilket jag gärna hade varit.

Sen ser inte jag det som en kvinnofälla att få mycke tid med mina barn, visserligen får jag väl lägre pension men maken får väl dela med sej...

Slut på klagan, ha en trevlig helg!

• Trollnilla
    Teletuss: Min Elvira vägrar magläge totalt inklusive krypläge.
    Hon blir vansinnig och ligger med armarna rakt ut och skriker,
    vägrar tom att vända sej till rygg.
    Från rygg till mage har hon aldrig vänt sej.
    Tycker det känns lättande att det är nån mer som vägrar krypa...
  • Trollnilla
    Teteluss: såg jag hade skrivit fel "namn" på svaret till dej, förlåt...

Helen H 79: Kanske inte e vad man egentligen vill ge sina små barn men det e ju inte så ofta dom e magsjuka, prova cocacola som du skakat bort kolsyran från, blir både vätska och energi och det behöver dom ju vid sjukdom.
    Jag har fått tipset från en överläkare på barnmottagningen.

Idag har vi varit på ÖF, riktigt lyckat faktiskt.
    Båda barnen verkade tycka det var kul och jag fick prata av mej lite oxå och se att det inte bara e jag som kan va en mamma med dåligt humör...
    Vi har inte varit där på jättelänge pga att det e så många som e snoriga och Elvira blir ju sjuk hela tiden.
    Visserligen kanske hennes motståndskraft byggs upp men jag har ingen lust att ha sjuka barn hela tiden...
  • Trollnilla

emmamaria: Jättefin vagn/kärra. Ser smidig ut.

Vi har en BRIO kombivagn som vi nu har sänkt och använder som kärra men den e lite klumpig men jag gillar den ändå.
    Sen har vi en BRIO Race (tror jag den heter) och den är liten och har ganska ok liggläge men inte helt, den har suflett men nackdelen e att den är rätt så tung för att vara en sulky.
    Jag vill ha en ny men det vågar jag inte ens yppa för mannen...

• Trollnilla

Mmm, Vincent va gulligt.
    Det skulle jag döpa mitt nästa barn till om jag skulle ha nåt mer (men det ska jag inte).

• Trollnilla

Helen H 79:
    Tror inte det, har fyra + ett bonusbarn så nu räcker det.
    Jag måste ju orka leva oxå.
    Börjar ju bli gammal me...
    Bebissuget kommer nog alltid att finnas där men jag får nog känna mej nöjd ändå. *suckar*
    Skönt att han e bättre, det var en envis magsjuka ni råkade ut för.

• Trollnilla

Vill bara säga med maten: gör det inte till nån stor grejj för då blir det tvär stopp.
    Vi hade det så med sonen, han krånglade alltid med maten och till slut flippade jag ur helt och det blev en spiral som bara blev värre och värre.
    Till slut visste han precis hur han skulle manipulera mej för som mamma vill man ju att barnen ska äta...
    Nu har vi dock kommit på rätt köl igen och det funkar bra med maten men det höll på ett år.
    Vill dom inte äte så  fråga igen, e det fortfarande stopp så ta bort maten och så äter dom förhoppningsvis nästa mål (eller ge välling om det går bra)
    Min erfarenhet e att ju mer man trugar och "dalltar" desto sämre går det.
    Som dom sa till mej på bvc: barn i Sverige svälter inte...

• Trollnilla

Jaha, då får man ta och röja småleksaker
    för just precis nu börjar Elvira dra sej framåt...Skrattande

• Trollnilla

Visst e d kul.
    Ansgar tycker dock inte d e lika kul...
    Men hon har ju precis börjat, nu idag, så det går ju inte så fort men tågbanor och dyligt blir ju raserade av henne.
    Sen har hon även idag börjat ställa sej upp mot lekbackarna så nu blir det väl till att säkra lekrummet.

• Trollnilla

Helen: jag kollade oxå esc igår,
    vad var det för idioti, alltså Litauen vidare: "we are the winners of eurovision..."
    alltså va???

Troll: min elvira reste sej med stor möda mot lekbacken igår och har även börjat dra sej frammåt, oxå igår.
    Jag har oxå funderat...

glad mamma: sånt får man inte berätta...
    blir jätte sotis.

Svar på tråden Junibebisar del 3