Inlägg från: CamillaJ |Visa alla inlägg
  • CamillaJ

Junibebisar del 3

Hej ja vilket härligt väder riktigt skönt, köpte en barnsadel idag och hjälm fick bli en lite dyrare hjälm..jag gillar inte dom med en massa "saker" på som ankor och hundar tex. Men vi har inte testat stolen än för Isak somnade innan vi hann hem så men vi ska till BVC imorgon ska vara där kl10 därför tänkte jag cykla dit för det är en bit, ska bli kul o spännande hoppas han gillar det!!!!
    Ni som testat har era gillat det?

Isak har sakt boll idag eller han sa det för nån dag sen men idag va han efter bollen och sa om o om igen boooll boooll han är så gosig.. sen kollade vi på matprogram då skulle jag förklara för Isak sen att dom lagade mat och så sen efter nån sekund så hörde man .. maat och det lät verkligen som de men jag vet inte han sa det inte igen.

• CamillaJ

Läste det jag skrev innan fick bilden framför mej .. filmen om ET! Hehe när han lär sej prata

Isabella 3 juni -05
    Agnes 4 juni -05
    Widar 6 juni -05
    Erik 10 juni -05
    Nino 11 juni -05
    Jonathan 12 juni-05
    Jasmine 13 Juni-05
    Anton 13 Juni- 05
    Reuben 13 juni -05
    Noah 14 juni -05
    Loke 15 juni-05
    Moa 16 Juni-05
    Gabriel 18 juni-05
    Elvira 19 juni-05
    Ebba 20 juni-05
    Alarik 21 juni-05
    Blenda 27 juni-05
    Isak 30 juni-05

• CamillaJ

Idag cyklade vi för första gången det gick bra men man va ju nervös först i början, han va lite tjurig på hjälmen men hoppas han ska vänja sej. Vi var på BVC idag iaf på 10månaders kontrollen och det gick bra.. han vägde 10.1kg och var 74cm!

Russing har jag inte tänkt på, såg en liten tjej som satt och käkade det i vagnen på stan då kom jag och tänka på de, hm ska testa det tror jag!

Isak har sin tunna vår mössa från po.p och sen den jackan man ha fleec under fast ingen fleec under då, igår när vi åkte vagn till affären hade han ingen jacka bara tshirt och en vanlig tröja över.

Isak har 2 tänder nere men en till på G sen två tänder uppe (framtänderna)

• CamillaJ

Hej tänkte höra vart alla här inne bor? Är det några som bor samma? Nån som känner varandra nu eller sen innan? Skulle vara kul

Hoppas alla får en skön varm och härlig helg!!!!
    Sommaren är nog på väääääg (synd bara att man ska jobba)

• CamillaJ

Ok jag själv bor i kalmar känner inte heller nån här inne..!

Emmamaria

Jag har också problem med pojken och nattning .. jag går och lägger honom med välling i sin säng när han börjar att se trött ut det kan vara mellan 19-20 men det går aldrig han bara ställer sej upp när han är klar och skriker och gråter då vi få sitta med honom i soffan tills ca 22 då han somnar själv i soffan men är så himla trött ledsen skriker och gråter även då han är uppe. Ibland har han sån energi då han bara stutsar runt på rumpan i soffan och hoppa och skrattar... men för det mesta slocknar han vid 22 och det är jobbigt vi få ingen tid för tv eller oss själva .. då min sambo börja att jobba kl 22 varje kväll
    hoppas med att det är en period.

• CamillaJ

God kväll!

Isak sover både utan pyjamas och täcke .. jag tycker att han känns kall men eftersom han bli genomblöt med pyjamas och inte tycker om täcket och bara sparkar av det så finns inte så mycket att göra.. en liten filt kan det bli ibland.

Fick reda på att vi kommer in på det dagis jag ville, redan 29 maj Oj Oj Oj .. det känns lustigt ska jag lämna min lille plutt?!?! Inget jag tycker är speciellt roligt ska själv börja jobba 19 juni Hmmm.. till den 3 september på schema så det bli fullt upp.. vet inte hur jag kommer att klara det?!

Här har det varit varmt och skönt idag, vi har varit ute mesta av dagen..

God natt alla!

• CamillaJ

Felixxmor

Jag är vårdbiträde hoppar bara in timmar när dom behöver mej var mycket där innan Isak kom och trivs bra!! Men ska hoppa in på sommarvik.. 2 semesterperioder det kommer nog att bli tufft i början herre gud jag har ju varit med min älskling så länge nu ... nu ska han få "extra mamma" min lille älskling! Jag har till september sen blir det timmar igen tills oktober nångpng då jag ska söka havandeskapspenning om det går som det ska så är jag hemma 2 månader innan nr2 är beräknad.
    Sen börjar man om allt igen hmm.. hehe.

• CamillaJ

Hehehe Mmm jo det ska bli kul med syskon till Isak men än har jag inte smällt det så att säga jag har inte riktigt förstått det än är rädd och orolig, ( va inte planerat, tog ett tag innan vi bestämmde oss) men har mått illa också och tillomed kräkts då man inte känner sej så pigg så har man inte heller varit så glad över det som sagt jag är mer orolig nervös osv för framtiden med två barn..tätt än vad jag är glad och stolt över att jag är gravid. Men hoppas det ändra sej det är ju bara början har ju inte gått så långt men ska iaf på mvc 30 maj samt VUL samma dag!

• CamillaJ

Isak börjar ju också dagis innan året han blir precis 11 månader men det ska nog går bra han tycker om att vara bland barn och folk!

Isak kryper, ställer sej mot stöd och går runt bordet och andra möbler, ställer sej ofta mot mina ben när jag laga mat eller syssla med något annat i köket. Idag tog han sina första steg också och vi är så stolta det blev från ett steg till 4 så han har gått mellan oss en massa ikväll Han säger mamma pappa boll och tack tack .. om jag fråga så försöker han säga ordet. Han härmar tigern vovven (katten ibland) och ankan, han tycker om att busa runt hemma, riva ner saker och titta i böcker. Ute kryper han runt klättra in i lekhuset (på gården) och äter allt han ser Hmmm..
    hemma hos mormor så snabba han sej till trappen som han kommer upp för HELA,testade när jag gick bakom för att ta emot om han skulle ramla men icke han va snabb upp han men inte bra så det är tur att vi inte ha trappa han är ett matvrak äter HELA tiden spelar ingen roll när han åt sist han äter så fort han få tillfälle.Pussas och kramas hårt gör han och är så mysig!!!
    Äter med sked bättre än med händerna men måste hjälpa han att ta upp maten på skeden!

Lite om min buspojk
    kul att läsa om alla andra goa junisar!!

• CamillaJ

Isak sover i sitt rum och har gjort sedan han va 3 dagar gamal, men nuförtiden så vaknar han till på natten i sin säng då tar jag honom till vår säng, som sagt kryper omkring i sängen gör Isak mycket, vi har försökt öva på att gå ner från den ibland går det och ibland inte, men han har redan ramlat ner 3 ggr så sorgligt.. men det har gått bra!

Svar på tråden Junibebisar del 3