Inlägg från: CamillaJ |Visa alla inlägg
  • CamillaJ

Junibebisar del 3

Mandy

hehe känner igen det där, Isak är likadan om han inte är så himla trött, inatt vaknade han i vår säng vod 3 höll på att böka fram till halv fem då jag gav upp och gav han välling, han leket och knuffades ..sparkade runt med fötterna och det roligaste ...slänga sej över oss o försöka ta sakerna på nattduksbordet

• CamillaJ

Mandy

Ja man sover ju inte med ro iaf, man är nervös tillomed i sömnen fast Isak han sover när han är trött så oturn är framme när man råka lägga han i sängen för tidigt!

• CamillaJ

Trollnilla ...Jag håller med dej! Herre gud man måste ju få bestämma själv hur man vill göra och hur man vill ha det!

Äsch nu ska jag ut på balkongen i solen ... Isak somnade precis brevid sambon som jobbat natt!

• CamillaJ

Petre

Här är det jag som bygger ton och Isak slå ner det , skrattar och klappa händerna
    Isak uppskattar böcker väldigt mycket nu tycker att det är jätte kul, och slutar jag så tar han upp den och kasta den till mej så det tycker han är kul att titta och lyssna och känna!

• CamillaJ

Just nu sitter jag här i soffan och har inte någonting att göra, sambon är på personalfest och Isak somnade om nyss igen..jag la han tidigt idag redan 18.15 men han vaknade en timme efter och nu somnade han igen efter en till flaska välling.
    Och nu sitter jag här och dricker cola och äter godis även fast jag mår lite illa!! Gaaaah jobbigt det är ibland att vara ensam speciellt på helgen
    Och när det inte finns något på Tv-n eller nåt annat att hitta på.

• CamillaJ

Bonanza

Jo det har jag ju uscha inte kul att äta sånt..

satte på herbie (heter den va?) nu få se om den är bra hehe.. finns inget annat på Tv och det är den enda filmen jag inte sett här hemma.

• CamillaJ

Mandy

Hehe ingen fara !! Jo jag låg inne i våran säng i ca 1 timme för att han skulle somna men det gick inte så bra han ställer sej mot väggen och sedan hoppa ner på rumpan och tycker att det är så kul, sen ska han riva ner foton vi har över sängen Gaaah.. kan säga att jag var smått galen.Så jag gjorde välling och la han i sin säng och konstigt nog somnade han

Jag har inte rört godiset än heeh hade nån bit kvar av så god butterkaka så jag åt det istället

• CamillaJ

Kajsa835

Välkommen till ensamma klubben
    Är jag den enda med godis? Och jag som inte borde ha godis.. är ju gravid och vill inte gå upp som sist har inte kommit ner i min gamla vikt endån så!!

• CamillaJ

A lie

Hmm jag gick upp 20 kg med Isak och har kanske 3kg kvar men känns som mer. Men som sagt känner att när nr2 kommit så blir det att ligga i och då vet man att nu ska det iaf inte bli fler på ett tag så då kan man liksom ha lite mer motivation till det nu har det ju varit (innan grav nr2) att åh då måste jag ju kämpa med att gå ner igen efter nr 2 så nu hann man ju inte gå ner allt förens man ska upp igen

TAHN

Tackar

Ebbas mamma1

Isak har smakat/ätit det mesta han smakar mycket utav oss och vet väl var det är, inte så bra för nu får man smyga med ALLT han kan sitta på rummet och höra påse prassla då kommer han med en gång samma sak om han ser att man gå in i köket
    När man fika och så så smaka han bulle kakor glass han har nog inte missat nåt vi ätit (att inte smakat på)

Åh sambon ringde precis han skulle med jobbakompisarna ut med .. ännu längre tills han kommer hem *Sällskapsjuk* grrrr!!

• CamillaJ

Lustigt, Isak spydde två gånger igår ett tag efter maten och sedan idag efter vällingen och det va mycket spy, så jag började undra men han är hur pigg som helst, kanske va så att han åt för mycket.

• CamillaJ

Har inte köpt solkräm men det äör väl dags nu snart, som sagt dom sitter ju inte still längre men tackfö tipsen ska köpa den bamse 30 som ni prata om.

Isak äter också burkmat men jag försöker att ge han ett mål hemlagat men jag tycker att det är så svårt att komma på varje dag men han äter ju vår mat när den är ätbar för honom.. så en burkmat som lunch och sen helst ett hemlagat som middag.

Har faktiskt inga regler om nappen det har blivit att han har den när han har den fast det är mest när han bli gnällig och trött och på kvällen vid läggdags och sen på promenader så hänger den på jackan så han tar den om han vill inte så ofta han har den inna endån, innan var det mer att han hade den än nu.

• CamillaJ

Vasen

Det är så kul det va bara några dagar sedan Isak tog sina första steg det började med ett sen 4 steg mellan mej och hans pappa och det va så kul att se han va så lycklig

Sen igår tog han några till kanske 6 stycken men han gör det bara när han vill, så ibland bara sätter han sej och vägra ställa ner benen på golvet!

• CamillaJ

Troll 77

Jag har varit på ÖF med Isak en enda gång och jag umgås inte varje dag med personer som har barn, är man dålig förälder då? nej det tycker jag inte. Och jag ger också Isak mycket burkmat men det kan jag visserligen ha lite dåligtsamvete för ibland men dålig förälder vill jag nog inte kalla det.

Fast jag kan få dåligt samvete och känna att jag är dålig om jag inte varit ute med isak på en hel dag och han bara fått vara inne och inte gjort av med nån energi då kan jag deppa lite och känna mej lat och slö (som jag har blivit nu när jag är grav) jag är trött hela tiden och mår för det mesta illa men jag försöker att rycka upp mej

Isak vill äta med sked hela tiden nu eller han vill ha skeden jag få knappt ge han mat längre då han ska hålla i skeden och äta .. men att ta upp maten på skeden få jag hjälpa han med.
    Han har varit gnällig och gapig hela dagen men nu har han somnat det är rätt skönt att sätta sej ner i soffan nu och bara ta det lungt.. fast han vaknar väl snart

• CamillaJ

milsch och chicoChica välkommna!

Isak säger mamma bappa och tack tack och boll och heeeey oftast och det förstår han vad han menar eftersom han säger det i samanhangen..alltså mamma till mej och bappa till pappa och tack tack när vi får av han eller han får av oss och boll när han kryper i tubo fart efter bollen
    Finns vissa ord han har sagt men som han inte sagt igen.

Fast han förstår mycket av vad man säger har jag märkt hur är det med era junisar, förstår dom mycket vad ni säger och menar? Som jag menar tex frågor som är du hungrig? Ska vi gå ut i köket och äta mat? Då sticker han genast dit..samma när man fråga om han har bajsat då rynka han näsan och tar på blöjan och tittar ner iofs är det inte alltid han har bajsat när han gör så han vet vad hämta olika saker är som hämta bollen då gör han det ja en massa sådana saker. Kul nu när man märker att man kan komunisera på ett helt annat sätt än innan

• CamillaJ

Jobbade 4 timmar idag det gick bra ska ju jobba imorgon med. Men det är skönare att vara hemma men man behöver komma ifrån lillen lite känner jag. Kul när han hinner sakna en lite

Isak är så ilsken, Han har tre små bollar som han älskar (bollfantast) men som han bitit på den ena så den gått sönder och han hade massa små små bitar i munnen jag tog den ifrån han och han blev helt förstörd han vände sej från mej med ryggen mot mej la sej ner med huvudet på marken och gallskrek han va så ledsen usch det gjorde ont att se han så himla förstörd och ledsen.

Men sen när man säger till han som när han är på datorn och trycker då bli han så arg han skriker och ta i och biter mej om han kommer åt eller sej själv på armen ?! Sparkar med benen och allt vad han gör.. han börja bli en riktig liten "galning"

• CamillaJ

Ska se prison break avsnitt 22 nu .. whoohoo va kul! Sista avsnittet (på ett tag iaf) ! Älskar denna serien

• CamillaJ

Petre

Grattis det är så kul när dom gör det man bli ju helt till sej. Isak är intresserad när han går mellan oss men inte för mycket "övande" för då vill han inte vara med men att går från bord och andra saker har han intresserat sej för än. Men hoppas det kommer vill att han ska börja gå...

Svar på tråden Junibebisar del 3