• TAHN

Junibebisar del 3

tröttttt... theo vaknade 4, har försökt fått han att sova fram tills nu.. men han somnade inte.
    Han nockade mig vid ögat så nu har man fått en liten bula oxå... usch ibland blir man så trött....
    Har även fått min mens i natt å det gjorde inte saken bättre!

Var bara tvungen att skriva av mig lite....

Annars har theo blivit en glad skit på dagarna mot förut då han gnällde halva tiden av hans vakna tid, nu gnäller han bara när han är trött!

• TAHN

Vad roligt Bonanza... spelar ju egentligen ingen som helst roll när dom kan vad, vilka som kan först, men som du säger jämför man ju ändå Men alla barn kommer kunna allt så småningom sen spelar det ingen roll hur snabbt/sakta det går!
    Men jag förstår dig!

Usch vad många som verkar vara sjuka, theo har blivit förkyld igen, å jag tror han har gått ner i vikt nu, vi som kämpat med att få honom att gå upp mer i vikt, men nu ramlar byxorna av honom, å revbenen sticker ut!
    Men han e pigg å glad å äter som en häst....
    Får väl se vad vågen säger den 22:a.

Troll77: Mammig bebis har vi här med.... Fast det var värre föut... men ser han att jag går iväg så skriker han, eller om han e ppå "mellanhumör" så ska han bara sitta uppe i knät, men inte alls som förut... det var/är rätt jobbigt faktikst...

Jag undrar om nån av era bebisar vaknar på natten å vill vara uppe ett par timmar? Theo gör så ibland, å det tar knäcken på mig!!!

• TAHN

Precis som primusbarns Edvin så började theo ställa sig vid 7,5månad ungefär å han går längs möbler å med lära gå vagn, han går till och med med allt som rör sig.. han älskar att stå å gå me allt!
    Theo pratar inte mycket heller, han har börjat säga bababa nyligen
    Theo klänger som en galning på en å ställer sig upp mot ens ben när man står å diskar eller liknande.. lite jobbigt faktiskt, men det går!

Theo äter var tredje, fjärde timme, på dagarna bara burkmat (en hel varje gång) Ibland fuskas det å det kan blir välling. Gröt får han på kvällarna ibland när man hinner med det!
    Sen äter han välling till natten å på natten...

Idag ska städas blää men det måste ju göras!

• TAHN

Inatt sov Theo hos morfar Det gick jätte jättebra! men hade inte förväntat mig nått annat heller!
    Jag å killen fick sova ut, å vi sov till 12... Det var så skönt Å så fick vi lite tid för oss själva oxå...

Nu är man utvilad ett tag framöver hoppas jag

Hur är det med er andra då?

• TAHN
    Hej hej allesammans!

nu två nätter i rad har theo vaknat vid halv 4 å varit vaken till halv fem, 5.
    Inatt skrek han hysteriskt, spelade ingen roll vad jag gjorde, han skrek å skrek å skrek, sen vilade han 20 sek å så forsatte det så hela den tiden.
    Till slut satte jag honom upp i mitt knä så han satt , då funkade det, men det gick inte att ha honom liggandes på mig, det är inte första ggr han e sånd är, nån som har nån aning om vad det e?

Han e förkyld oxå, men han hade fått alvedon straxt innan han började skrika sådär!
    Å när han varit sån förut har han inte varit förkyld.
  • TAHN

nu har theo haft feber på kvällarna i ca 1-2 veckor till å från...  Å han vaknar å skriker hsyteriskt på nätterna kvällarna, så imorrn ska jag ringa rådgivningen har redan talat med bvc... usch stackarn.

hoppas att det inte är nått!!

Nu ska jag sova så jag får lite sömn, det lilla man får nu när theo är dålig!

Hur mås det med er då?

• TAHN

Mandy: det är säkert ingen fara med Theo tror jag oxå, men eftersom både jag å killen e öronbarn så vill jag utesluta det. Har ringt rådgivningen så dom ska ringa upp vid 9.
    Fast inatt var första natten han inte vaknade å skrek hysteriskt... han skrek hysteriskt vid halv nio i stället, han brukar somna 19, men han vaknade vid 20 å bara skrek

Usch jag vill att theo ska bli lite tjockare, alla hans byxor hänger på knäväcken om jag inte har skärp eller om det inte sitter snören i midjan ... Tror inte han gått upp mycket till nästa vägning.

Theo väger 7380 å är 69... Sist hade han ju bara gått upp 10g, pga att han var sjuk då oxå, det har liksom inte direkt blivit bättre... Det är oxå det, han har bara feber på kvällarna å natten och äter dåligt på dagarna.

Theo är extremt mammig oxå men mest när han e lite småtrött/trött. Men han är inte blyg av sig alls, han älskar folk, han e våran lilla apa :P

Linnet76: vad jobbigt för er! Hoppas det gått över helt!

• TAHN

jag brukar det.. lite luft har ingen dött av.. 

• TAHN

ne precis
    Jag var osäker första ggr oxå, men jag fick rådet att gå ut med honom.. frågade faktiskt här på familjeliv :P

• TAHN

Nu har vi varit hos distriktarn... I ena örat såg det lite rött ut, inte som det ska... så vi ska till läkaren imorgon....
    Hoppas det inte är nått allvarligt bara...

Själv har jag oxå ca 5kg kvar men det känns som 20kg (Gick upp ca 15kg). Går ju aldrig ner dom kilorna å mina kläder är det ju bara att glömma att jag kommer i.. ialla fall inte byxorna!

Svar på tråden Junibebisar del 3