Junibebisar del 3
OJ då! Theo kan inte gå själv, bara med grejer, å lära gå vagn.. han flyttar sig längst möbler, men mer än så är det inte.
OJ då! Theo kan inte gå själv, bara med grejer, å lära gå vagn.. han flyttar sig längst möbler, men mer än så är det inte.
Felixmor
Theo sover i eget rum sedan han var 4 månader ungefär det har gått/går jättebra, vi var jätteoroliga första ggr, men det gick så bra så, han sov till och med bättre!
Jag tror inte heller det e nån fara att lämna bort honom två helger i rad.. bara du själv känner att du klarar det...
Theo sover från ca 19 till 5-7 på morgonen det e lite olika, han äter 1-2ggr per natt oftast en gång... Vill så gärna sluta mata honom på natten, men eftersom han är så liten å inte går upp någe nästan så vågar jag inte sluta med det, men ska prata med bvc nästa gång å se vad dom säger!
Han sover 1-2 ggr per dag oftast 1h varje ggr.
hur sover era på nätterna?
Theo sov faktiskt en hel natt i natt utan att äta
tror det är tredje ggr i hans liv!
Det var jätteskönt! Hoppas det håller i sig.
Hur är det annars då denna söndageftermiddag?
Theo äter nog tre stora burkar om dagen... å sen gröt på kvällen.
Ibland fuskas det å blir lite välling i stället för nån burkmat!
Förresten skulle bara säga att jag måste mixa dom där 8 månadersburkarna annars äter han inte dem... han har inga tänder å får bara kvälningar annars.
Han är inte kräsen han äter allt!
Hm.. ok det kanske inte har med tänderna att göra, Theo får till och med kvälningar av ett riskorn, han spyr upp allt om man ger honom med bitar.
Men han kan visserligen äta macka det "tuggar" han.. helt skumt ju!
Nån som har nått tips på hur jag ska få honom att äta bitar?
Han kan äta spagetti och köttfärsåsen utan att få kvälningar!
ok får testa med det
Men det e bara mackor som går ner, tex ris, makaroner, gurka å sånt får han bara kvälningar av å spyr upp, grejen är att han spyr upp allt han äiti, det e inte bara matbiten utan han spyr två tre ggr på raken precis som när man är magsjuk!
Men får kämpa vidare, ska till bvc på onsd så får se om jag kan få någe tips därifrån!
Jag vill inget annat än att vara med Theo 24h/dygn!!
Men det är så himla skönt ibland när morfar tar honom så man får vara för sig själv ett par timmar, killen jobbar skift å sover ganska mycket (han behöver det) och jag är med theo hela tiden överallt!
När pappa ringer å frågar om han kan ta Theo så blir jag så himla glad, men samtidigt kan jag få dåligt samvete å känna skuld!
Men dom där timmarna jag får för mig själv är guld värda, vet inte vad jag skulle ta mig till annars!
Jag tänkte sätta in Theo på dagis i januari 07 oxå, tycker det känns som en lagom ålder. Men mammadagarna kommer nog inte räcka... måste kika lite på det där!
Ialla fall: Hur är det med er denna tisdagskväll?
2-3 månader sen... blev nojig när han kunde ställa sig upp så sänkte den helt då! Hahahha