• Brasset

Cranberry - Jag köpte en Thildekudde till Melker via deras hemsida, sök på google.se, jag har inte adressen i huvudet.
    Han gillar den skaprt, men visst var den lite dyr!

• Brasset

Missy - Det är säkert bara en fas, många barn i den här åldern går igenom en period där de matvägrar, kanske pga tänder eller nåt annat. Hon börjar snart igen och då kan du ju börja trappa ner på ammandet.

• Brasset

Melker pratar också! Mamma, pappa, hej! Och frågar man vart lampan är tittar han upp! Och pekar ibland också!

• Brasset

Jag läste att det bästa för barn utveckling både psykiskt och fysiskt är att de får leka på golvet, utforska stora ytor mm helst med sina föräldrar som handledare!

• Brasset

Jag ammar typ en ibland två ggr på morgon, ibland en gång på em.

• Brasset

Bonanza - Varför ska ni ta bort em-vilan?

• Brasset

Bonanza - Okej, då förstår jag.

• Brasset

Melker kommer eventuellt börja dagis i jan-07, då är han 19 månader. Tycker egentligen att det är lite ungt, vi får se då hur han är. Jag hörde av en barnpsykolog att barn ska kunna gå, prata och äta själva innan de börjar på dagis. Helst alltså. De ska ha blivit egna små individer som kan säga ja och nej...
    Men alla gör ju det som passar bäst för dem.

• Brasset

Öppna förskolan är ju toppen, där kan man ju få en försmak på dagis inskolning mm. Melker tycker att det är jättekul, han är ju väldigt aktiv och nyfiken på andra barn.

• Brasset

Mandy - Jag lider också av svår separationsångest! Har varit bort från Melker EN gång på nio månader och då var jag borta sex timmar. Visst har jag varit och tränat och så, men det är ju typ bara en timme...

• Brasset

Kajsa - Jag har sååå svårt att tänka mig att kunna ha barnvakt.
    Varför liksom... han har ju två föräldrar, som ALLTID vill vara med honom. Jag är väldigt noggrann med rutiner och så, så jag vill inte att de ska störas av att nån annan gör fel... hmmm... Vill nog sluta amma först iaf innan man har barnvakt längre stunder.

Men snart firar vi vår bröllopsdag, då ska vi gå ut och äta middag... typ 10 m från huset! Det ligger ett 3 stjärnigt värdshus här nämligen!

• Brasset

Melker äter såhär:

0700 Frukost: fullkornsälling ca 190 ml, ibland macka och lite frukt
    0900 - 1030 Sovpass
    1100 Lunch: Hemmlagad 8 mån mat, med bitar och allt, fruktpuré efteråt och vatten till.
    1300-1430 Sovpass
    1500 Mellis: Fullkornsgröt och vatten till.
    1800 Middag: Hemmlagad 8 mån mat och vatten till
    1920 Kvällis: Fullkornsvälling ca 110 ml

Vi sänkte sängen när han var 6 månader, han började ställa sig för typ 2½månader sen.

• Brasset

Just det, jag ammar lite då och då också, en gång på morgonen och en gång på em.

• Brasset

Majflickan - Ja, på alla frågorna!

• Brasset

Melker säger:

mamma
    baba = pappa
    momba = mormor
    ä dä = vad är det?
    ampa (ibland)=lampa
    uttu = Otto (mormors hund)
    mampa = mamma och pappa

Så härmar han djur - hund, ko och fisk! Sååå gulligt!

Svar på tråden Junibebisar del 3