Vi är nu inne i mars 2014. Min dotter får saker och ting förklarat väldigt enkelt vad hon har för val. Ja val och val. Det va bara en sak som hon va tvungen till och det va och äta, enkelt kan tyckas för en som inte har ätstörning, men för en med det är det inte så enkelt.
Hennes läkare gav henne två veckor på sig och börja och gå upp i vikt. Gjorde hon inte detta så skulle man lägga in henne oavsett vad hon ville eller inte ville. Jag tror att hon lite då fick ett uppvaknande. Vi fick ett matschema och en hög med andra papper. Jag och min man fick papper om att vi hade rätt och VABa för henne och hon själv blev sjukskriven från skolan. Inget kommer lägligt, hon gick i nian och slutbetygen va väldigt viktiga för henne, med tanke på den gymnasie skola hon valt.
15 år ingen skola hemma 24 timmar om dygnet och då med antingen mamma eller pappa, det va inget roligt liv hon nu hade. Vi gick på BUP varje vecka och vägdes och prata med någon tant där. Det gav ingenting. Min dotter börja och gå upp lite lite, tiden gick och dom 6 veckor vi gick på BUP va som en evighet. Orsaken till att vi inte kom in på AB kliniken( anorexi och bulimi avd) va pga påsken och att man bara hanterar remisser på måndagar och vi kom mitt i allt. Äntligen i april kom vi äntligen till AB och nu började mitt lilla hjärta och öka i vikt och le. Tusen och åter igen tusen tack för denna enhet och ALLA underbara som jobbar där. Är så tacksam för att vi får möjlighet och få gå hit varje vecka, vilket vi gjort sedan i april. Kan bara känna att jag vill prata med någon mer som går igenom samma som vi gör. Kan jag även ge råd och tips till någon med liknande problem så finna jag här.
Kram Annelie