• sjöhest

    Gravid trots p-stav?

    Hejhej! 
    Jag har haft min p-stav i cirka 3 månader, och har under de senaste 2 månaderna haft mens. Inte riklig mens men det har iallafall blödigt lite. För en vecka sen hade jag sex för första gången på nästan ett år, hade också sex några fler gånger en bara den gången inom en vecka. Under denna tiden hade jag fortfarande mens.
    Men nu har den försvunnit. Och det gör mig lite misstänksam för att jag har haft den i två månader utan att den försvunnit och precis när jag börjar ha sex så försvinner den.
    Är detta möjligt? Att bli gravid trots att jag blödigt och haft p-stav?
    Har läst på flera olika forum om tjejer som blivit gravida trots p-stav. Eller är jag bara extremt nojig? :/

  • Svar på tråden Gravid trots p-stav?
  • jagärjagvemärdu

    Mensen blir oregelbunden med p-stav. En vän blödde från och till i 2 månader och sedan blev hon mensfri tills hon tog ut p-staven (ungefär 2 år). Efter att jag själv blött som en gris i 3 månader oavbrutet VARJE dag tog jag ut helvetesskitet. Har nu ett stort ärr på armen då jag var tvungen och ta ut den efter lokalbedövning och typ 10 mins grävning. Aldrig mer

  • Fjärilslarv
    Ja det är klart du kan, inget preventivmedel förutom avhållsamhet är säkert med 100% trots korrekt användning. 
  • sjöhest

    När skulle jag kunna ta ett test isåfall? För att vara på den säkra sidan. 
    Om jag nu isåfall har kunnat bli gravid för 11-4 dagar sen, när skulle det vara möjligt/lagom att ta ett test?

Svar på tråden Gravid trots p-stav?