• traveler

Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?

Samarbete här kan betyda två saker

1) De ingår i en framtida regering
    2) De för samtal med andra partier och kommer överens om en fråga som de röstar om i riksdagen gemensamt.

Att de idag är tungan på vågen och röstar på ett av blockens förslag i riksdagen räknas alltså inte som "samarbete" eftersom de inte röstar som ett lag med den ena sidan.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?
  • JoBa

SD kommer att fortsätta sitt tramsande och trixande. Innan nästa val har väljarkåren insett vilka pajasar de är, så de åker ut ur riksdagen 2018.

• Drottningen70

Ja tyvärr. Normaliseringen av ett rasistiskt parti i finrummet går undanZ

• Butterscotch

Jag tror och hoppas att de andra partierna tar ett ordentligt tag i integrationsfrågan, då självdör nog SD inom kort. Jag tror att många av deras väljare inte har något emot invandringen i sig, utan anser istället att en vettig integration saknas. Eller jag hoppas det i alla fall, om 13% av befolkningen är idioter är det snart ute med det här landet.

• sjuttiofemman
    JoBa skrev 2015-01-06 22:51:26 följande:

SD kommer att fortsätta sitt tramsande och trixande. Innan nästa val har väljarkåren insett vilka pajasar de är, så de åker ut ur riksdagen 2018.

Det vore en önskedröm :) Inte omöjligt dock nu när partiet har radikaliserats när Åkesson har kuppats bort.
  • Molle1981
    sjuttiofemman skrev 2015-01-06 23:52:13 följande:

Det vore en önskedröm :) Inte omöjligt dock nu när partiet har radikaliserats när Åkesson har kuppats bort.

Du menar kuppats bort av mainstreammedia?
  • FDFMGA

Jag tror att något av allianspartierna kommer att ta på sig "rollen" av vara lite mer invandringskritiskt (KD,FP?), men utan främlingsfientlighet.

Samtidigt som SD förhoppningsvis slits sönder i fraktioner under Karlsson på tokets ledning.

Det är nästan synd om Åkesson som arbetade så enträget med att få partiet att framstå som rumsrent.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • traveler
    Molle1981 skrev 2015-01-07 01:08:31 följande:

Det kan inte vara så att det är de andra 87% som är idioter eller inte hunnit insett det som vi andra 13% insett redan. En sak är säker, du blir nog en av de sista idioterna att inse verkligheten ????

Men Molle1981 varför tror du att ingen vill samarbeta med dem.
  • sjuttiofemman
    Molle1981 skrev 2015-01-07 01:09:24 följande:

Du menar kuppats bort av mainstreammedia?

Nu blev jag nyfiken, hur menar du att det har gått till?
  • Molle1981
    Butterscotch skrev 2015-01-07 06:41:39 följande:

Så skulle det kunna vara, men det är inte särskilt troligt.

SD växer för varje dag samtidigt som de övriga partierna gör bort sig gång på gång. Löven är nog Sveriges sämsta och mest lögnaktiga statsministe vi haft och det lyckas han med på mindre än ett halvår.
  • Molle1981
    traveler skrev 2015-01-07 08:49:30 följande:

Men Molle1981 varför tror du att ingen vill samarbeta med dem.

Det är för att alla är livrädda för att bli uthängda som rasister av övriga partiet och media. Detta hända även i Danmark i slutet av 90-talet och i Norge på 2000-talet. Bara att det fått gå lite för länge här så att många verkligen tror att SD är nästa NSDAP. Att självaste stadsministern sitter i tv och kallar SD för fascister är nog all time low. När alla riktiga experter inte håller med historiestudenten Arnestad. SD är lika mycket rasister som övriga partier i västvärlden som för just den ansvarsfulla politik som SD vill.
Svar på tråden Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?