Inlägg från: traveler |Visa alla inlägg
  • traveler

Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?

Samarbete här kan betyda två saker

1) De ingår i en framtida regering
    2) De för samtal med andra partier och kommer överens om en fråga som de röstar om i riksdagen gemensamt.

Att de idag är tungan på vågen och röstar på ett av blockens förslag i riksdagen räknas alltså inte som "samarbete" eftersom de inte röstar som ett lag med den ena sidan.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?
  • traveler
    Molle1981 skrev 2015-01-07 01:08:31 följande:

Det kan inte vara så att det är de andra 87% som är idioter eller inte hunnit insett det som vi andra 13% insett redan. En sak är säker, du blir nog en av de sista idioterna att inse verkligheten ????

Men Molle1981 varför tror du att ingen vill samarbeta med dem.
  • traveler
    Molle1981 skrev 2015-01-07 19:44:59 följande:
    de är ingen som har raserat någonting. Bara meningsmotståndarna som tappat sinnet totalt och kommer försöker smutskasta SD än mer för att försöka skrämma folk inför det nyval som skulle vara. När inte det funkade fick man kapitulera och istället göra en odemokratisk pakt där man är beredda att offra allt det man står för, bara för att försöka hålla SD borta ytterligare några år. Men var så säker, de växer sig bara ännu större. ;)

Molle. Om vi antar att Stefan Löfven skulle anordna en presskonferens där han och Jimmie åkesson sida vid sida gick ut och sa "nu har vi kommit överens om invandringspolitiken."

Vad skulle hända då? Skulle S öka eller sjunka i opinionen?
  • traveler
    Flash Gordon skrev 2015-01-08 08:24:41 följande:
    Man samarbetar redan idag med SD genom att man för vissa samtal "vid sidan av" och sedan anpassar sina egna förslag så att SD kan rösta på dem.

Men du frågar efter något slags formaliserat samarbete. Det kommer nog att dröja ett tag till. Till efter nästa val, skulle jag tro. Just nu är frågan för känslig.
    Ja precis jag har också hört att du för lite "hemlig" samtal med dem och här pratar jag alltså om öppna överenskommelser. Jag tror också att det kommer dröja men det kommer.... Tyvärr
Svar på tråden Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?