Gert skrev 2015-01-08 20:48:09 följande:
Du glömmer bort att SD har vuxit sedan valet, enligt opinionsmätningar har partiet vuxit med 4-5 procentenheter. Tydligen gillar folket att SD har "radikaliserats" som du uttrycker det.
Dessutom har inte Karlsson kuppat sig till makten. Karlsson är en av grundideologerna inom SD. Åkesson och Karlsson har samma ideologiska bakgrund, så din antaganden om att Åkesson är arg och sur stämmer inte. Snarare är det väl så satt Jimmie Åkesson är glad att partiet har växt under NjaMattias Karlsson.
Nja, jag vet inte precis om SD har folkets förtroende, min gissning är att resultatet blir detsamma i 2015 års förtroendebarometer som för 2014, dv s att det inte finns något som folket har så lite förtroende för som SD. En sanning med modifikation förstås, pest, fästingar eller IS-krigare finns inte med som alternativ i undersökningen.
Det finns en slags trosvisshet bland sverigedemokrater som jag omöjligt kan avgöra om den är spelat eller äkta - att partiet ska växa och växa och växa.
För mig är det helt obegripligt att man kan inbilla sig detta - men förmodligen är det ett exempel på hur fragmentariserad informationsvärlden har blivit. På SD-fragmentet så ska sanningen uppenbaras för allt fler och slutligen krackelerar den politisk korrekthetens tyranni fullständigt och ett fritt folk reser sig för att ta makten över sin framtid.
På mitt fragment däremot så undrar jag mest hur stor andel av svenskarna som ska ansluta sig till byfånens analys av omvärlden. När SdD fick 13 procent i valet så var min tanke att normalfördelningskurvan för IQ knappast kan vara särskilt brant eftersom ett så enfaldigt budskap kan locka så många.
Men det är klart jag har ju läst tusentals inlägg från sverigedemokrater så jag borde väl inte ha blivit förvånad.