Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?

FDFMGA skrev 2015-01-08 10:50:14 följande:

Tja, vad som har hänt sedan valrörelsen är att SD har radikaliserats betydligt under en ny ledare

Om sannolikheten för ett samarbete med SD under Åkessoneran var nästintill obefintlig så har den trots detta minskat betydligt sedan Karlsson på token kupade sig till makten inom SD

Du glömmer bort att SD har vuxit sedan valet, enligt opinionsmätningar har partiet vuxit med 4-5 procentenheter. Tydligen gillar folket att SD har "radikaliserats" som du uttrycker det.

Dessutom har inte Karlsson kuppat sig till makten. Karlsson är en av grundideologerna inom SD. Åkesson och Karlsson har samma ideologiska bakgrund, så din antaganden om att Åkesson är arg och sur stämmer inte. Snarare är det väl så satt Jimmie Åkesson är glad att partiet har växt under Mattias Karlsson.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Självklart kommer andra partier att samarbeta med SD. Det är enda sättet om dom inte vill att SD ska få 50% av rösterna. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-09 21:35:00 följande:
    Ja, det har ju gått bra så här långt eller hur! Hahahahahaha!
    Ja. Spikrak kurva uppåt sedan 2002. status.st/

Värre är det med de andra partierna som riskerar att åka ur riksdagen och andra partier som blöder väljare.
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-10 12:25:46 följande:
    Nej. Fortfarande ingen som samarbetar med SD, men fortsätt för all del att låtsas.
    Inte idag, nej. Men fortsätt för all del att låtsas att inget parti kommer att samarbeta med SD i framtiden. Det ska bli kul när flera partier åker ur riksdagen. KD, V och FP ligger i farozonen.
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-10 16:07:45 följande:
    Oavsett vad de sysslar med i Norge och Danmark så vill de inte ha något med SD att göra, varken länderna mellan eller inom EU.

SD är inte bara isolerade i Sverige av de övriga partierna utan SD är också isolerade av sina nordiska "motsvarigheter".
    Du har återigen fel. SD är inte isolerade av sina nordiska motsvarigheter. SD och Dansk Folkeparti är vänner.
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-11 11:26:21 följande:
    Dansk folkeparti vill iaf inte veta av SD i EU-parlamentet. De har andra som de uppenbarligen ser som vänner och som de därför också samarbetar med i EU-gruppen ECR. Likadant gör finska sannfinländarna.

SD har INGET samarbete med några andra partier i Sverige och INGET samarbete med någon av sina  nordiska "motsvarigheter" inom EU. SD har plats i den minsta och mest högerextremistiska gruppen EFDD som också är den enda grupp som kunde tänka sig att ha med SD.
    Du verkar arg över att inget annat parti vill samarbeta med SD.
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-11 12:03:40 följande:
    Var och en tolkar efter förmåga.
    Jag tolkar dig som att du är helt besatt av SD.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-01-11 12:52:50 följande:
    nihka skrev 2015-01-11 12:22:21 följande:
    Ja, då är det ännu konstigare att du tolkar att jag är "arg över att inget annat parti vill samarbeta med SD".

Hm, Vitryssen skrev exakt så  i en annan tråd i går.

Och nu har han redan fått en epigon i Gert. Ja, jag säger då det, tycker de kunde diskutera sådant i en sluten grupp.

Märkligt att SD-svansen tycks vara helt oförmögen att skilja mellan sak och person.
    Jag fick det inte från vitryssen, jag fick det från KillBill som i sin tur har fått det från Jonas Sjöstedt antar jag.

Samma sak när ni SD-motståndare kommer med Bagdad Magdas citat: Dansa efter SD:s pipa, i varje tråd.
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-11 13:50:15 följande:
    Det ar väldigt vad du hänvisar till denna Henrik Arnestad. Jag hör inte till hans läsekrets så du får diskutera honom med någon som är lika intresserad av vad han skriver som du är.

SD kan inte radera sin nazistiska och rasistiska historia som lever kvar in i nutiden. BS förnekar SDs historia, men den försvinner naturligtvis inte för det.

SD samarbetar inom EU-parlamentet med element som försvarar Hitler och kvinnomisshandel.

Nice bunch.
    Nu börjar du bli desperat. SD samarbetar inte med element som försvarar Hitler. Däremot samarbetar V med sovjetkommunister och MP med drogliberaler.

www.svt.se/nyheter/val2014/v-samarbetar-med-gamla-kommunister-i-eu
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-11 14:06:42 följande:
    "Dansa efter någons pipa" är ett svenskt idiomatiskt uttryck med osäkert ursprung. Någon källa menar att det härrör från antikens Grekland, alltså importerad (språk)kultur.

Uttrycket betyder "rätta sig efter någons vilja" och det är EXAKT vad SD vill att alla de andra riksdagspartierna ska göra. De som inte delar SDs syn ska ändå rätta sig efter SD annars är det "odemokratiskt". SD-logik.

Det står alla fritt att använda det svenska språket och uttrycket passar alldeles förträffligt och används därför.
    Jo visst, men ni började använda det efter att Bagdad Magda och Stefan Löfven använde det.
Svar på tråden Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?