Inlägg från: Ogenomtänkt |Visa alla inlägg
  • Ogenomtänkt

Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?

Gert skrev 2015-01-11 16:18:08 följande:
    Stefan Löfven tar ju inte avstånd från Vänsterpartiet som samarbetar med sovjetkommunister. Han bildar regering med stöd av kommunistkramare och cannabisodlare.

Nice bunch.
    en liten uppdatering:

Sovjet finns inte längre....

har du kanske gått i samma skola som Sarah Palin...?
    .

• Ogenomtänkt
    Gert skrev 2015-01-12 19:23:10 följande:
    Skicka ett mail till Pontus Mattsson på SVT och fråga vet ja.

www.svt.se/nyheter/val2014/v-samarbetar-med-gamla-kommunister-i-eu
    Eh...?

Jag tror du drömmer mardrömmar om 70-talet Gert. Sovjet är borta, och Pontus Mattson har heller inte nämnt det i sin artikel.

Nyp dig i armén så kommer du kanske tillbaka till 2014!
  • Ogenomtänkt

@ Rataxes

Jodå jag läste, artikeln handlar ju om hur alla svenska partier "samarbetar""med "kontroversiella" partier i EU. Ännu ett gott skäl att gå ur EU. Men jag måste ha missat ingressen. Tydligen behöver även Pontus Mattsson gå om högstadiet.... "sovjetkommunist" är en anomali 2014. Och Gert behöver nog inte oroa sig för sådana.

• Ogenomtänkt
    Rataxes skrev 2015-01-12 20:48:22 följande:
    Måste man se intervjun med lallaren för att höra sovjetkommunist? Det orkar jag inte. Tål inte kommunister.
    oj, oj, oj vad ni gick igång på detta...

Sovjetkommunist= kommunist i Sovjet= finns inte längre

Sovjetkommunism = den kommunism som fanns i Sovjet och delar av östblocket under 1900-talet = finns inte längre.

Man kan eventuellt säga att man gillar sovjetkommunismen. Tror inte det var vad Sven Wollter sa. Det var definitvt inte vad Wiehe sa.

men visst är det intressant att det finns kommunistpartier i länder som haft kommunism som faktiskt röstas fram? De har ju ändå upplevt det, och röstar ändå.
  • Ogenomtänkt

@ klotjohan, Rataxes, Gert

Man kan vara kommunist helt enkelt. Som medlemmarna i KP är. Begreppet "sovjetkommunist" verkar användas om kommunism rätt och slätt och det är inte språkligt riktigt. Men jag antar att det är för att få det att låta mer dramatiskt.

Om ni är oroliga för att Sven Wollter och Michael Wiehr ska göra revolution och ta makten och införa l " sovjetkommunist" kanske ni borde höra av er till folk & försvar. Sist jag hörde något därifrån fanns inte "sovjetkommunister" med som en hotbild mot Sverige....

• Ogenomtänkt

@ Rataxes

Nu var du allt väldigt PK! :)

• Ogenomtänkt

@ Klotjohan

Är dom verkligen stalinister nuförtiden? Ja, ja.

Hur som helst ät det väldigt tröttsamt detta tjat om att V är kommunister. Det sånt där som borgerliga tar till när de inte har något vettigt att komma med.

Svar på tråden Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?