Inlägg från: Ankaja |Visa alla inlägg
  • Ankaja

Gastric bypass 2015

jjmh skrev 2015-03-19 09:54:58 följande:

Tack för lyckönskningarna!

Allt gick bra och nu väntar jag på att få träffa

dietist och sjukgymnast och sen är det hemgång!

Jag får i mig både vatten och yoghurt utan problem och har inte

direkt ont heller!

Vad skönt att höra!

3 dagar kvar till op för mig, jag är supernervös så att gå in här och läsa ditt inlägg var precis vad jag behövde.
  • Ankaja

Imorgon är det dags. Jag är så nervös och jag som varit så motiverad börjar tvivla. Tänk om jag ångrar mig sedan. Tänk om något går fel. Hur kommer min kropp se ut sen. Har jag verkligen försökt allt. Det är tusen tankar som snurrar i huvudet.

Min svärfar var inne för en enkel rutinoperation för ett år sen, läkaren gjorde ett fel och min svärfar råkade ut för en massiv hjärnblödning och har fortfarande inte kommit hem från sjukhuset. Det här ligger fortfarande och spökar i mitt huvud. Så i natt kommer jag att sova med mina barn tätt intill och vara noga med att tala om att jag älskar dem. Jag gör ju detta mycket för deras skull, jag vill orka leka med dem och finnas där för dem i långa loppet.

Som sagt mycket i huvudet nu, behövde göra av mina tankar någonstans och de hamnade här. Nu ska jag ut och leka i sandlådan med mina barn och njuta av dem och släppa de andra tankarna en stund.

• Ankaja

Då var man opererad och det nya livet ska ta fart. Jag opererades igår, kl 7, så skönt med en tidig tid och kl 11 var jag tbx på mitt rummet. Allt har gått bra, jag mår nästan oförskämt bra, lite småont bara när det smärtstillande släpper.

Jag har haft en liten konflikt med en undersköterska, jag fick i mig 500 ml vätska igår, ett glas vatten, lite soppa till lunch och lite filmjölk till kvällen, allt med tesked och fördelat på 9 timmar. Hon sa åt mig att sluta bälga i mig (?!) och att det kommer bli en ny operation om jag fortsätter så. Jag blev jätteledsen, berättade sedan om det hela för sjuksyrran, hon skulle ta ett snack med undersköterskan och jag slipper träffa henne med. Enligt sjuksystern var det bra att jag kunde få i mig vätska själv och att det inte alls var en stor mängd, tvärtom borde jag fått i mig 800 ml. Jag blev iaf nojig och drar mig nu för att äta/dricka.

Men som sagt än så länge har allt varit kanon gällande operation och mående. Ser ut som att jag kommer bli utskriven idag.

• Ankaja

Skönt att läsa att andra haft det bra efter op.

Själv tycker jag att det har varit riktigt jobbigt och kämpigt med maten. För mig har det handlat om konsistensen. Vill aldrig se flytande föda igen. Det har gått så långt att när jag gjort soppan så sitter jag och tittar på den och försöker övertala mig själv att äta den, ofta häller jag ut den så jag har ätit alldeles för lite. Idag bestämde jag mig för att fuskstarta med purekost, blev lite äggröra, och då kändes allt bättre. Jag kommer nog fortsätta med purekost om jag inte blir dålig av det.

Monsters inc skrev 2015-03-27 08:16:58 följande:

Ni som är ny opade, hur går det med ätandet/drickandet? Såg på Anna Book på morgon tv här om dagen och hon hade ju jätteproblem första tiden och ångrade sitt beslut en längre tid. 

Svar på tråden Gastric bypass 2015