theresaaan skrev 2015-03-30 14:37:52 följande:
Du är inte ensam! Jag har valt att inte vara öppen med operationen förutom till mina närmaste, just på grund av alla nej-sägare! Jag vill inte ha negativitet om operationen för det är mitt val! Trots detta har jag ändå mött negativitet och det gör mig också ledsen. Standardfrasen är "Men det är bara att mindre och röra sig mer". Den frasen är typisk bland människor som själva inte har haft problem med vikten. Det som jag tycker är jobbigast är när man märker att de dömer en.
Du får tänka att du gör det här för DIN skull. Det är DIN kamp, DITT liv och DIN hälsa. Skit i alla nej-sägare :) Ta inte diskussionen. Jag brukar avbryta med att: Ja, men nu är det så att en läkare har bedömt att jag ska få operationen och det är mitt beslut. Punkt slut.
Många kramar!
Tack för ditt svar!
Känner mig lite starkare nu när jag läst det du skriver. Jag har oxå vart väldigt försiktig med att tala om för folk.
Bara att hoppas att folk kan acceptera det när de är gjort. Det e ju trots allt som du skriver att det är mitt val.
Jag undrar varför det sticker så i ögonen på folk..det är väl knappast nånting man önskar att behöva ta till en operation? Men när det inte finns några alternativ kvar...
Kram