Inlägg från: Minimajs |Visa alla inlägg
  • Minimajs

Gastric bypass 2015

Nyss ringde dem från Akademiska och meddelade att de hade skrivit fel op datum på min kallelse...trodde hjärtat mitt skulle stanna. Jag var ju Såå inställd på onsdag. Den trevliga sköterskan sa dock snabbt att det blir på tisdag! Var tydligen så att när de opererade på akademiska så var det på onsdagar.

Nu när de flyttat dessa op till Samariten så är det på tisdagar. Känner mig lättad. En hel dag mindre att gå och vänta

• Minimajs

Ja men verkligen! Jag känner mig pirrig, men ändå lugn och fokuserad. Äntligen ska det bli av

BHJE skrev 2015-04-17 06:48:18 följande:

Vad skönt att det var ändrat på det hållet o inte åt andra :) Hur känns det i maggropen nu när det närmar sig?

• Minimajs

Åh vad kul att höra att det går så bra! Känns hoppfullt för oss andra 20kg är ju massor...Grattis!

jjmh skrev 2015-04-17 22:49:05 följande:

Jag opererades för en månad sen och mår jättebra. Jag kan äta allt och började med vanlig mat som jag tuggade väldigt väl direkt efter första veckan med flyt. Det enda jag kan märka är att om jag äter lite för snabbt eller för mycket kan jag må lite illa men det brukar gå över fort.

Jag äter i och för sig inte kött, bara fisk som inte är lika hårdsmält. Jag tycker inte det är krångligt att hinna äta under dagen, men jag jobbar ju på en förskola så där är mellanmål en rutin!

Jag har snart gått 20kg om man räknar med flytperioden, 8kg sen operationen.

Lycka till!

• Minimajs

Jaha..då var dagen D här då.

Har sovit bra men fick vakna 3.30 för att få hjälp att skrubba ryggen med descutansvampen då min sambo åker så tidigt. Så just nu känner jag mig väldigt trött. Ska bli skönt att få sova lite sen

Börjar känna mig nervös och alla de där tankarna som ni andra fått dyker nu upp i huvudet...usch, det är hemskt hur hjärnan kan måla upp de mest fruktansvärda scenarion.

Försöker fokusera på hur mycket lättare allt kommer att bli och alla de där roliga sakerna jag ska göra med mina barn sen som har vart mindre lätta nu.

Ha det gott, så hörs vi...

• Minimajs

Så, nu har nästan ett dygn gått sen op och jag mår bra. Lite molvärk i magen men absolut ingen fara. Känns som att tiden fram tills nu har gått ut på att kissa och promenera..och vila förstås. Har vart galet trött men nu börjar det släppa och jag ska nu börja inta mitt första glas vatten. Ska bli skönt för halsen och att slippa duttandet med den lilla svamppipett man fått använda för att fukta läppar och mun.

• Minimajs
    BHJE skrev 2015-04-22 14:07:20 följande:

Vad skönt att allt gått bra! Vi fick börja dricka direkt vi vaknat upp och satt oss. Försök ta för vana att gå mycket, det hjälper mot den där uppsvällda känslan :)

Jaha, vad fuskigt! För det här baddandet var ingen höjdare..usch.
  • Minimajs
    javabean skrev 2015-04-23 22:46:35 följande:

Hur gick det för dig!!? Nyfiken!

Hej! Jo det har gått jättebra. Var väldigt trött första dygnet men efter att ha fått börja dricka och ätit nån soppa så vände det. Är glad att Uppsala inte har nån flytperiod efter op och igår efter intagen lunch bestående av potatis lax och sås(det va så gott) fick jag åka hem

Är förvånad över att må så bra som jag gör..känner mig som vanligt men med lite träningsvärk i magen.
  • Minimajs
    carolinawest skrev 2015-05-13 10:35:34 följande:

Härligt att du är på andra sidan!! Grattis hur går det hur känns det ? Själv ska jag till kirurgen den 28/5 hoppas det går snabbt med op sen

Tack!

Jo det känns kanon. Verkar som jag kan äta allt...än så länge. Har hört om dem som börjat dumpa på saker de kunnat äta tidigare. Håller tummarna för att det inte blir så.

Tog bort agrafferna förra veckan..gjorde inte alls ont tyckte jag. Och det är skönt att de är borta.

Ärren ser fina ut men är ännu lite röd där agrafferna suttit fast.

Inga blåmärken runt ingångshålen heller..har ju sett bilder på vissa som har haft en helt blå buk efter ingrepp.

Sen flytstart har jag gått ner 14 kg..så det går inte jätte fort. Men det inger hopp om att slippa alltför mycket lös hud i slutändan.

Åh men det är ju toppen att du snart får träffa Kirurgen! Hoppas att det går bra!
  • Minimajs
    gemigsinnesro skrev 2015-05-09 23:01:20 följande:

En uppdatering nu när det lugnat ner sig lite. 

Jag opererades i motala måndagen den 20/4 och mådde kanon efter operationen. Kände mig pigg och drickandet gick bra. Åkte hem på tisdagen och mådde bra ända till torsdag eftermiddag då jag började kräkas. Spenderade natten på motala akuten och fick röntgas på fredag förmiddagen och därefter blev det ambulans till Norrköping och reoperation fredag kväll den 24/4 med öppen kirurgi då det var stopp i en av de nya tarmkopplingarna. Blev kvar på sjukhuset i norrköping till onsdagen den 29/5 då jag fick åka hem med ett långt snitt på magen och en dränageslang som ska sitta kvar i 6 veckor. 

Nu mår jag dock bra och ätandet går bra. Trött är jag efter 2 operationer inom loppet av en vecka men nu hoppas jag att det kommer rulla på .

Jag har med flyt och operation gått ner ca 16 kg.

Oj..du verkar ha haft det tufft, men skönt att du mår bra nu! Hoppas det fortsätter så!
  • Minimajs
    carolinawest skrev 2015-05-13 10:35:34 följande:

Härligt att du är på andra sidan!! Grattis hur går det hur känns det ? Själv ska jag till kirurgen den 28/5 hoppas det går snabbt med op sen

Hej!

Hur gick det hos kirurgen?..*nyfiken*
  • Minimajs
    carolinawest skrev 2015-06-09 11:00:43 följande:

Hej! Har försökt svara på detta via appen flera gånger men verkar inte fungera. Jo men det gick skitbra! Blev godkänd så nu inväntar jag optid :D Så jävla pepp. Hur har det gått för alla er andra. En fråga jag har är hur mycket går man ner i snitt per vecka ? 

Stooort Grattis!!! fan vad gött rent ut sagt

Jag kan inte svara för alla då det verkar vara sjukt individuellt hur mycket man går ner per vecka..men om jag slår ut det så snittar jag på 1,7kg/vecka. Har ju läst om dem som går ner typ 3kg så när jag för några dagar sen var tillbaka på kirurgen på efterkontroll var jag väldigt nervös för att jag var misslyckad.

Men sköterskan sa att det var ett sunt nedgången och att jag sen sist jag var där innan flytstart gått ner 43% av min övervikt. Då kändes det bättre!

Jag kommer följa din blogg..spännande!
  • Minimajs
    carolinawest skrev 2015-07-10 00:55:02 följande:

Fick optid idag 8/9 är det min tur!!

Men oj..Här har det hänt grejer!! Stooort Grattis Carolin!!!
Svar på tråden Gastric bypass 2015