Gastric bypass 2015
Och 20 oktober är det min tur
Och 20 oktober är det min tur
Hejsan! Ska på infomöte snart och undrar hur det fungerar.. får man reda på om man är godkänd för op redan då? Måste man klä av sig vid invägning? Bävar inför detta..
Efter tre månader kan du åberopa vårdgarantin då kan din remiss skickas till det eller de sjukhus som ditt landsting har avtal med
Egenremiss kan du bara skriva till ditt eget landsting. Ditt landsting måste godkänna operationen och att de står för kostnaden.
I vg regipn kallas man till infomöte vare sig man blur godkänd eller ej. Det är först efter första infomötet remissen bedöms
Vilket sjukhus tillhör du?
Vad händer efter att man har på informationsföreläsningen? Får man en tid till operation eller vad händer? Ska till obesitas på sahlgrenska i göteborg
Skickade in remiss i slutet av mars, infomöte 4 maj, fick svar att jag får operation första veckan i juni. Möte på Borås sjukhus i augusti, inskrivning nu i september. Ska gå ner 6.5 kg (men det räknas från vikten vid första mötet i borås och vid andra mötet hade jag gått ner 2 kg) börjar min flyt-period på måndag och operation 20 oktober
I Borås fick jag en lista av dietisten med vilka pulverkurer som är gidkända av livsmedelsverket. Man får välja själv mellan dem.
Modifast kalla, modifast varma (endast pulver, inte de färdiga dryckerna ) samt puddingar 4 påsar/dygn
Nutrilett quich weightloss shake 5-7 påsar/dygn
Naturdiet drinkmix 5-7 påsar/dygn
Naturdiet smothie drinkmix 5-7 påsat/dygn
Naturdiet shake 4 förp
Allevo kick start VLCD 5-7 påsar/dygn
Sen kan ju din lista se annorlunda ut beroende på rekomendationer från dietist.
Den betalar du själv. Det blir ju ingen direkt extra kostnad för det är ju istället för mat och godsaker