exoticthrill skrev 2015-10-31 12:06:40 följande:
Ok då förstår jag:) Åh vad gott med bulle är sugen på allt möjligt just nu haha.
Hur känns det i dag då? Själv är jag inne på tredje dagen av flyt och jag är hungrig och sugen på allt möjligt men det känns som att det kommer vända snart att kroppen sakta börjar vänja sig saknar att tugga på något låter säkert helt sjukt haha men så ligger det till iaf.
Förresten hur länge till kommer du äta pure och gå över till mat?
Har säkert frågat dig förut men kommer ej ihåg när du äter barnmatsburkar vad för smaker äter du?
Jag har skippat barnmaten och hackar, mosar och mixar själv. Kalvsylta och potatismos. Gjorde köttbullar på nötfärs, ägg, lök och kryddor och mosar dem med potatismos. Fiskgratäng är super. Fisken är lätt att mosa och allt annat är ju mos, men det är en del fett i så jag tar mindre och kokar o mosar morötter till.
Omelett gjorde jag häromdagen med lite riven ost och strimlad skinka och så mosade jag det.
I går åt vi tacos. Jag tog köttfärsen, riven ost och salsa. Tomater ska man tydligen vara försiktig med annars hade jag vräkt på med det.
Till frukost kör jag knäckebröd med bredbar leverpastej eller havregrynsgröt.
Men har du inte fått någon information och kostplan av din dietist???
Mos/puré ska ätas vecka 2-4 efter operationen
Kollade vikten nu. 99,5 vilket innebär 4.2 kg ner sedan operationen och 17 kg sammanlagt ungefär