Inlägg från: exoticthrill |Visa alla inlägg
  • exoticthrill

Gastric bypass 2015

Min ekonomi är inte den bästa så 700 kr är väldigt mycket pengar för mig. Men det är värt varenda krona om man får göra operationen.

Dem som var på inskrivning opererades ni samma dag och låg i samma rum?

Nästa vecka fick du väl börja äta? Har läkarna rekommenderat vad du ska då?

• exoticthrill

Ok.

Har du kollat din vikt sen du kommit hem från sjukhuset och nu menar jag inte att du ska skriva vad du väger men har du märkt skillnad på något sätt?

• exoticthrill

Ok tack för dina svar. Ska på inskrivning nu på tisdag och får då besked om operationen är helt beviljad.Är skitnervös rent ut sagt hehe.

• exoticthrill

Brukar de bry sig om vikten man hade från när remissen från vårdcentralen tills inskrivningsmötet? När det gäller vikten de vill att man ska gå ner det kommer jag klara är enveten som fan:)

• exoticthrill

:) ska gå ner 7 kg och kommer börja i morgon eller senast torsdag. Haha vilken härlig 3 åring:) Hur känns det att börja med puré? Känner du fortfarande ingen hunger?

• exoticthrill

Måste säga att det är kul att vi följs åt i denna tråd:) Antar att du bara får ner små klunkar i taget? Börjar du få nåt sötsug när du börjat äta pure? Haha de brukar ju säga sådan mor sådan dotter:)

• exoticthrill

Vad tycker du om purén du äter då? I dag ska det inhandlas flytande så i morgon börjar jag flyta känns helt overkligt att det är så kort tid till operation . I dag ska jag äta min favoritmat och passa på att njuta för jag vet av tidigare erfarenhet när jag gick på en diet där jag gick på pulver att jag var helt orkeslös och ingen energi på flera dagar.

• exoticthrill

Då hoppas jag att jag inte blir orkeslös:) Jag kommer äta alla påsar som man ska göra. Ska äta min favoritmaträtt för sista gången nu i kväll tror det kommer bli svårt och kunna äta efter gastric by passen och om jag mot all förmodan så kommer jag aldrig kunnat äta det så mycket igen.

Potatismos är så gott förstår att det känns bra att kunna äta med din familj. Måste vart svårt när du gick på pulver innan operationen och de åt vanligt mat Vad för smaker har du när det gäller barnmatsburkar?

• exoticthrill

Ok. Förresten vet du om man skulle komma under bmi 40 pga pulvret innan operation om man ändå får göra operationen?

• exoticthrill

I dag har jag börjat med pulvret och känner mig hungrig och trött och ingen energi alls men det vänder väl om några dagar får jag hoppas:)

Jag litade helt på vad du sa men ringde ändå för säkerhets skull i och med att vi inte har samma sjukhus och de bekräftade exakt det du sa så det är ju jättebra:)

Tack för tipset det ska jag lägga på minnet:)

• exoticthrill

Tack för stödet:) Jag tror och hoppas ckså det vänder om några dagar. Hur har det gått för dig i dag då?

• exoticthrill

Ska ni på en delfinal eller själva finalen? Har inte så bra koll vad för biljetter som har släppts.

Hur blir det om du missar mellanmål? Hur känner du dig då? Åh vad gott med bakad potatis. Vad åt din dotter? Fick du något sug?

Är en lika jobbig dag i dag är konstant hungrig och hängig men som alla säger det vänder väl snart har en sambo som stöttar i mig i detta och det känns bra:)

• exoticthrill

Ok då förstår jag:) Åh vad gott med bulle är sugen på allt möjligt just nu haha.

Hur känns det i dag då? Själv är jag inne på tredje dagen av flyt och jag är hungrig och sugen på allt möjligt men det känns som att det kommer vända snart att kroppen sakta börjar vänja sig saknar att tugga på något låter säkert helt sjukt haha men så ligger det till iaf.

Förresten hur länge till kommer du äta pure och gå över till mat?

Har säkert frågat dig förut men kommer ej ihåg när du äter barnmatsburkar vad för smaker äter du?

• exoticthrill

Jo jag har fått kostplan och vad jag ska äta samt broschyrer det var bara att jag var nyfiken på vad du åt och vad du rekommenderade.

Grattis till viktnedgången.

Svar på tråden Gastric bypass 2015