• LitenKaka

Vad tycker ni om Ragnar? =)

Jag och min sambo väntar barn och om det blir en pojke funderar vi på namnet Ragnar. Det började på skoj, men nu börjar vi gilla namnet båda två. Folk i vår närhet tror att vi skojar. Vad säger ni? Är det inte lite charmigt med Ragnar? =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Ragnar? =)
  • Anonym (förlåt)

Ledsen, men det var jättefult.

Sedan, ni ska bestämma, ingen annan. Om alla röstar som jag, väljer ni verkligen ett annan namn då? Första gången jag horde någon säga de skulle döpa pojken till Ivar höll jag på att dö och när Sven-Olof och Ann-Britt kommer tillbaka kommer jag tycka det är ännu värre. Men detta är er son, inte min, ni ska överhuvudtaget inte lyssna på mig.

• LitenKaka

hahaha jag förstår hur du tänker. jag trodde aaaldrig att jag ens skulle överväga namnet Ragnar till min son. Det är inte bestämt ännu och jag vill ha lite input om hur folk tänker. Vi vill ju inte att våran lilla Ragnar ska bli mobbad pga namnet :P 
    Men jag tycker att det är fint nu när jag har vant mig vid det. =)

• puss

Ragnar kommer inte ha samma status i hans klass som det har för oss vuxna.

För många vuxna har namnet tönt-status, om du ursäktar, men så är det ju inte för de barn som föds nu.

• Mika86

Absolut inget namn jag gillar alls men det är ju ni som ska bestämma o ingen annan.

• puss

Ragnar är helt i stil med vad som är vanligt nu.

• Ragnar

Min son heter det. Fast jag måste erkänna att innan jag flyttade från Sverige och innan sonen föddes var det ett namn jag förknippade med ålderdomshemmen. Ett gammalt namn som var på väg bort.
    Men nu bor jag på Island och här är det ett av de vanligare pojknamnen. Nästan lite för vanligt då vi har hela tre Ragnar i den närmaste vännskapskretsen och de är två Ragnar i sonens klass och det går säkert minst 10 Ragnar på hela skolan.
    I dag är det helt klart ett av mina favoritnamn även om jag aldrig skulle kommit på tanken att ge det namnet till min son om det inte var för att hans farfar hette Ragnar.
    Jag tror också utalet på namnet kan vara lite olika på olika dialekter. På islänska låter det mycket mjukare än det gör tex. på skånska som är den svenska dialekt jag pratar.

• Jag är bara jag

Fruktansvärt fult,men snäppet bättre än Adolf och Lucifer i alla fall. Gillar inte såna gamla gubbanamn tyvärr.

Svar på tråden Vad tycker ni om Ragnar? =)