• isabelless

    Normalt att må såhär pyton? v7!

    Jag är i v7 (6+4) och har i ett gäng dagar mått riktigt dåligt! Jag mår halvilla mest hela tiden men allra värst är att jag inte har någon ork! Jag bara ligger i soffan/sängen och orkar inte laga mat, inte diska, ingenting! Känns fruktansvärt men min energi är som bortblåst! Vad gör man? Jag mår pyton..

  • Svar på tråden Normalt att må såhär pyton? v7!
  • Christabel81

    Grattis för det första. Ja det är vanligt. Första grav mådde jag illa konstant till v 12. Denna gång till v 17-18. Hemskt men värt det när det börjar avta.

  • Boll86

    Exakt så mådde jag också, var helt jäkla utslagen. Började sedan att spy och är just nu i v 15, ingen förändring på den fronten. Däremot har jag blivit lite piggare, speciellt på kvällen/natten.

  • snorklan

    Håll ut, det blir bättre! Jag mådde riktigt dåligt i början av graviditeten, nu är jag i v 17 och det börjar bli aningens bättre både med illamående och ork. Första trimestern var jag som en zombie, sov varje dag när jag kom hem från jobbet, ibland var jag tvungen att lägga mig en stund på jobbet efter lunchen och vila. Illamående större delen av dagen, inget tycktes hjälpa. Hoppas du känner dig bättre snart.

  • saraaur

    Ja, jag mådde oxå jätte dåligt länge, fram tills vecka 20 ( är i vecka 33 nu) min bm sa att jag kunde ta åksjuketabletter, och det funkade super bra på mig när det var som värst, så prova postafen! Det blev min räddning :)

Svar på tråden Normalt att må såhär pyton? v7!