Kortison i urinröret (mot uretrit)? ENBART positiva upplevelser tack!
[quote=74984177][quote-nick]grodangrön skrev 2015-03-09 20:22:20 följande:[/quote-nick]Hm är du säker på att du inte har UVI? Sådan smärta har jag absolut endast om det är en urinvägsinfektion. Uretrit kan givetvis också vara smärtsamt till viss del men sååå ont tycker jag ändå inte det gör, är mest störigt. Ibland får jag dock smärtsamma trängningar då det nästan känns som att det ligger en droppe precis vid mynningen, men jag kan ändå alltid hålla mig. Jag kissar inte många gånger om dagen, kanske 3. Jag borde nog egentligen kissa oftare. [/
Nä ingen uvi enligt två odlingar iaf. Och när jag haft det har det varit sveda och trägningar på ett annat sätt. En av de jobbigaste sakerna nu är att inte få sova på nätterna pga trägningarna. Att ständigt vakna kissnödig och så hjälper det inte att gå på toa, det är utmattande....
När min uretrit är som värst är jag verkligen ständigt kissnödig, men jag kan stänga av det och även känna efter när jag är kissnödig "på riktigt". Det brukar underlätta för mig rent psykiskt. Jag kissar som sagt inte mer än kanske 3-5 ggr per dygn vilket är normalt. Har du fått tid för cytoskopi än? Be om typ lite bedövande gel om det går. Jag tyckte inte alls om cytoskopin och gjorde den helt utan bedövning. Verkligen en otroligt obehaglig känsla men det går i varje fall över fort och lite häftigt att se sin blåsa från insidan. Men lite ömt och obehagligt var det allt. Har man jättejätteont i urinvägarna tycker jag att man ska be om att bli sövd innan! Men är du bara kissnödig och det är ditt enda symptom så lovar jag att det inte gör ont. Det är bara obehagligt och märklig känsla.