• GoC

Spermiedonation

Hej! Vad skönt att hitta en till. Vi är också i er situation och ska alldeles snart göra en testikelbiopsi för att se om de hittar nåt där. Om inte är vårt alternativ donation som det ser ut i dagsläget. Jag har dock inte accepterat det helt i tanken men hoppas att det är för att vi inte är riktigt där än. Jag har också Danmark mycket i huvudet just för den långa kön här i Sverige. Men vi är helt på det klara att vi vill berätta för barnet så tidigt som möjligt och vill ha en öppen donator just för att det ska va helt upp till barnet att bestämma hur den vill göra sedan. Vi resonerar lite som så att det är vår sorg och vårt problem att inte kunna få barn. Om vi ändå väljer barn så är vår plan att barnet i af ska få bestämma över sitt ursprung och om det vill ta reda på mer om det. Tänker också om barnet skulle ha någon sjukdom som man behöver ta reda på mer om. Då skulle jag bli förkrossad om jag inte hade den möjligheten. Bollar jättegärna mer med dig som är i samma läge som en själv! Kämpakramar!

• GoC
    M82 skrev 2015-02-08 11:44:40 följande:

Tänkte bara berätta att jag just plussat, i börja av den här veckan. Vi lyckades alltså på 4:e försöket i Danmark efter extra hormonstimulering. Känns helt overkligt för trodde aldrig det skulle lyckas. Ca 40.000 kr. fattigare och mycket planerande och pusslande för att få allt att gå ihop med jobbet, privatlivet, gynundersökningar, Danmarksresor och övernattningar, men såå värt det att slippa vänta på att ens få börja försöka i landstinget. Nu har vi stått i kö ca 10 månader och inte hört ett knyst sedan vi blev inskrivna. Troligtvis hinner vi få vårt barn innan vi ens kommer fram i kön. Behåller dock vår plats fram tills att barnet är fött ifall att nåt skulle gå fel, då har man ju i alla fall försök kvar som landstinget betalar. Men kan verkligen rekommendera att gå privat, det som är bra med Danmark är att de har öppet 365 dagar om året och inte som landstinget, bara måndag till fredag, julstängt, sommarstängt, stängt för röda dagar + man kommer alltid lätt i kontakt med dem och trevliga o proffessionella och vill verklgen att man ska lyckas. Hoppas att ni andra oxå får era efterlängtade barn snart!

Åh! Stort grattis till er! Så glad för er skull! Hur känns det nu då när det faktiskt bor en liten i magen? Har du behövt bearbeta något att ni behövt använda er av donator eller vad det ganska självklart och inte så jobbigt alls? Du får gärna berätta hur du tänkte och kände! Kram
Svar på tråden Spermiedonation