Spermiedonation
Hej!
Jag är också i en sits där vi funderar över spermiedonation i Danmark. Har gjort fyra misslyckade IVF:er i Sverige med spermier från frysen som min man lämnat innan en cancerbehandling som sen tyvärr gjorde honom steril. Börjar överge hoppet om att det ska funka så nu återstår möjligen något försök till och sedan insemination i Danmark eller adoption. Adoption känns väldigt fint och helt okej med mig men det är ju tiden. Det är ju många år kvar då och hjärtat skriker efter barn nu. Dessutom har jag inte processat att inte bli biologisk förälder själv än, och jag känner att det skulle vara en stor förlus (om än inte helt oöverkomlig efter en tid tror jag). Känner alltså att det börjar bli sannolikt för oss att åka till Danmark. Trevligt att hitta några att diskutera med, det känns ibland väldigt ensamt det här när "alla" blir gravid hux flux omkring en. Och även om man har vänner att prata med så är det ju verkligen ingen som förstår. Det är en overklighetskänsla som jag har just nu, händer det här verkligen mig? På riktigt? Obehagligt.
Hur tänker och känner ni andra?
M82, grattis till graviditeten! Hoppas att allt är bra. Jag tror att vi pratat i en annan tråd tidigare. Jag funderar också på Vitanova, tycker att de verkar seriösa. Kan du beskriva lite mer om vad du tyckte om dem och hur det funkar där?