• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag är helt ny i IVF-svängen eller vad man ska kalla det...
    Är 36 år, har försökt i ett år men inte lyckats få till ett syskon till vår 4,5-åring ännu.
    Fick i december reda på att jag har väldigt dåliga ägg och dålig/liten äggreserv.
    Så nu om 2 veckor ska vi börja den korta metoden med Menopur 375 ie.

Känner ingen som gjort någonting sådant här så om det är fler som ska börja med IVF för att få ett syskon så vore det intressant att utbyta lite tankar och funderingar här.

Mvh/C

• Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?
  • Helendi

Citrona - vilken konstig kommentar av din ivf-läkare även om den var väl menad Förvånad. 20 % chans är ju inte dåligt - det vore värre om han sagt 5-10 % eller något sådant. Vad underbart med en sådan vän, de ska man hålla hårt i. Hur kommer det sig att läkaren rådde er till AVA Riga?

Skit Isabelle att mensen kom Skrikandes, kan man köra direkt på en stimulering med en till? Brukar vara lite olika besked från olika kliniker. Ni har ju i alla fall en resa att se fram emot medan ni väntar.

ljungen78 - alla tummar är hållna för ett positivt test för dig imorgon. Och nej, jag tycker inte det är något new age - flum du pratar om. Lite så känner jag också och det finns en viss tröst i att man inte kan styra allt - bara göra det bästa man kan. Jag kommer nog bli helt förstörd om vi genomgår flera försök och det inte resulterar i något syskon åt vår dotter, MEN då vet jag även att jag har gett det alla chanser som jag kunnat och att jag därigenom kan släppa det.

Sandyyyy - hur är det med dig? 

Amanda 2011.11.04
  • ljungen78

Plussade i morse!!!! Ofattbart! Så lycklig!

• Sandyyy

Hej Helendi! Längesen jag skrev nu.

Vi var inne på ultraljud förra veckan och fick se ett litet tickande hjärta:) Men är så orolig hela tiden. Ska in på nytt ultraljud på måndag så får vi se om den vuxit som den ska och om hjärtat fortfarande tickar på. Nu är jag totalt däckad i influensa. Så det är svårt att veta om symptomen är kvar. Hoppas jag kan slappna av lite om allt ser bra ut på måndag.

Jag håller tummarna för er inför nästa försök!

Och för alla er andra som kämpar vidare!!

Stort grattis till er som plussat:)

• ljungen78

Tack för gratulationer  Nu börjar en annan typ av oro, men så är det ju. Håller alla tummar för er allihop!

• isabellle

Hej tjejer!

Hur är det med er alla? Ni som fått det efterlängtade plusset och ni som precis som mig får kämpa vidare?

Kommer ni ihåg att jag fick min mens eller vad jag ska kalla det 6 dagar innan jag skulle ha den? Jag fick den kraftigt på tisdag natt när den skulle komma söndag.. Min mens har aldrig betett sig så.. tidigt missfall?

Oavsett vad så sa kliniken att jag kunde ta graviditetstestet samma dag, det visa inget... Alltså 6 dagar innan!

Jag har ju bara gjort en Icsi förut och den lyckades så har inget att relatera till..

Förutom att jag nu 1 v efter att jag fått min mens fortfarande har mensverk (mensen tog slut i lördags, ömmande bröst (så som jag haft i slutet av min graviditet) och ljusbruna/rosa flytningar..

Detta är något helt nytt! Förmodligen pga behandlingen men jag vill kolla med er, båda parterna. känner ni igen er ni som plussat och ni som inte gjort det?

• Helendi

Isabelle: Men kvinna - ta ett test vet ja Flört

Jag kan bara berätta att jag hade ljusbruna flytningar efter 1 vecka (vilket jag inte brukar ha) och vaknade av mensvärk någon vecka efter slut det också. Å andra sidan hade jag inga känningar what so ever i brösten Förvånad.

Själv är jag nöjd med beslutet att skjuta på fet till nästa månad - kroppen är inte i fas (molvärk fortfarande ibland och tidigare och kortare ägglossning) även fast det ibland känns som man slarvar bort en månad. 

Sandyyy - så underbart att se ett tickande hjärta. Gör det hela lite mer verkligt, eller hur? Hoppas även att det andra vulet gick bra Solig.

Citrona - hur går planeringen för er? Visst skulle ni göra ett försök till?

Amanda 2011.11.04
  • Citrona

Grattis till dig ljungen78!

Ja, vi planerar att göra ett till försök nu när nästa mens ska komma om ca en vecka. Läkaren var väldigt...tveksam eftersom chanserna är så pass låga men det är min man som vill och tror att det kommer fungera. Själv börjar jag mer och mer rikta in mig på att göra äggdonation.
    Igår kom det in en tjej på jobbet som väntar tvillingar, hon beklagade sig och en kille sa lucky you till henne. hon svarade: Nää, vet inte om jag är så lucky..
    då svarade jag att allvarligt att JO, du är lucky.
    Sen kom snacket igång om fler barn och bla bla men innan de hann fråga mig så smet jag iväg lite snygggt på toa för att tokgråta i ca 10 min medan samtalet fortskred där ute ;(
    Tror ingen märkte något men FY FASIKEN va jobbigt det var.
    Har inte känt så starkt tidigare.

Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?