• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag är helt ny i IVF-svängen eller vad man ska kalla det...
    Är 36 år, har försökt i ett år men inte lyckats få till ett syskon till vår 4,5-åring ännu.
    Fick i december reda på att jag har väldigt dåliga ägg och dålig/liten äggreserv.
    Så nu om 2 veckor ska vi börja den korta metoden med Menopur 375 ie.

Känner ingen som gjort någonting sådant här så om det är fler som ska börja med IVF för att få ett syskon så vore det intressant att utbyta lite tankar och funderingar här.

Mvh/C

• Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?
  • Helendi

Isabelle - nu är du på g. Hur känns det?

Citrona - då kanske du kommer till äggplock innan mig Solig. Jag har mitt inbokat på tisdag. Nu går det säkert bättre än du tror på ditt vul imorgon ska du se. Pepp!

Dosen blev ändrad igen...från 225 till 150. Började på 125, vilket jag inte förstår varför då dosen är löjligt låg. Ökades till 175, sen 225 och nu 150 igenFörvånad.  Går på Gonal-F nu och har varit väldigt trög i starten med låga östrogennivåer.

Läkaren sa att man kan prova olika stimuleringsmedel om man vill och gör ett försök till. Puregon och Gonal-F är syntetiska fsh medan menopur och fostimon är urinderiverade. 

Amanda 2011.11.04
  • isabellle

Hej!

Ja nu är man igång igen! Det är en känsla som är svår att sätta ord på ibland, men leder detta till något så bra som vår tidigare ICSI resa så är det alla gånger värt att ta sig igenom.

Jag fick höjt min dos denna behandling och tar nu 175 av gonal-F. På fredag väntar vårt första UL!

Hur går det för er andra? :)

• Citrona

Varning för deppigt inlägg:
    Jag gör ÄP imorgon...nervös-jodå...
    Det som känns så hopplöst är att det endast är 2 äggblåsor ;(
    Känns som att det ena kommer vara tomt och att det andra, om det u finns ngt kommer vara dåligt så..

Frågade läkarna efter varje vul om vi inte skulle höja dosen av Menopur men de sa att det inte är lönt.
    Undrar om de ens låter oss prova ivf igen.

• isabellle

Vet inte alls vem det är Citrona men jag tänker på er idag och hoppas på att det finns två fina ägg i blåsorna.

Allt so behövs är ett ägg!

Kram

• Sandyyy

Ja lycka till idag Citrona!!

Jag fick ett väldigt oväntat besked i helgen. Skulle haft mens i torsdag men i lördags hade den fortfarande inte kommit. Vi skulle då iväg på middag och eftersom det skulle serveras vin ville jag vara på den säkra sidan. Förstå min chock när testet visade plus! För första gången på två år. Och enda gången jag var övertygad om att jag inte var gravid. Har inte känt några symptom. Måste varit hormonerna som bidragit till detta :) Nu är vi väldigt glada men oroliga oxå. Hoppas så att det går vägen!

• Helendi

Hurra Sandyyyy- grattis till plus. En sådan glad nyhet.

Citrona, hoppas att det gått bra för dig idag. Jag själv plockade ut 7 ägg så vi fåt väl se av vilken kvalité de är på torsdag då vi fått tid för återföring.

Öm i magen men mest i tarmarna eftersom jag inte ätit bröd på ett par veckor och jag tror att mina tarmar blev chockade av mackorna efter äggplocket.

Amanda 2011.11.04
  • Citrona

Tack så jättemycket Isabellle och Helendi ;)
    Och ett stort grattis till Sandyyy!!

idag var det Äggplock och det gick bättre än jag trodde, först gjorde det inte så ont men när de skulle sticka hål på blåsa 2 av 2 gjorde det ganska ont så då fick jag mer medicin i armen.
    Det var faktiskt ägg i BÅDA äggblåsorna! Så himla överraskad och glad ;)

Hoppas nu att äggen befruktas och delar sig som de ska tills på torsdag så att jag kan få börja ruva, tycker det låter så sött med att ruva men fattar att det kommer vara jobbigt det med.
    Man vågar knappt glädjas åt att ett steg klarats innan man måste börja oroa sig för nästa steg....men det är väl så detta är.

Hur går det för er andra?

• Sandyyy

Tack alla!

Så härligt Citrona att höra att blev två!! Håller tummarna för torsdag!!

• Helendi

Hurra Citrona för 2 ägg Skål! Då håller vi tummarna att både du och jag får bli ruvare imorgonSolig.

Sandyyy - hur mår du? Har du hunnit landa i det glada beskedet än?

Amanda 2011.11.04
  • Sandyyy

Jag mår bra:) sjukt trött bara och magen är jättesvullen. Känns verkligen overkligt och lite svårt att ta till sig att det faktiskt är något där inne. Vi ska på ultraljud om två veckor och efter det känns det nog lite mer verkligt.

Så synd bara att man är så orolig nu, är ju rädd varje gång jag går på toa att det ska blöda.

Ska du göra återföring imorgon Helendi??

Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?