• Oscarsmamma84

idiot läkare

Var igår på bvc på 18 månaders kontroll o han klarade det galant. Jag gick dit i förhoppning att få hjälp med hans mat vägran. Han äter inte middagar. Då kläcker läkaren ur sig det är bra han inte äter kött för då kommer han leva längre. Alltså seriöst.. 

Sen fortsätter han med att köp juice med fruktkött så får han i sig hela kostcirklen. 

eh tror inte riskakor, knäckebröd, risifrutti o yougurt räknas som hela kostcirklen. 

Sen blev läkaren sur för att vi går på astmautredning i en annan kommun han menade på att han var barnläkare med inriktning på astma. Jag skulle aldrig nånsinlåta den läkaren utreda min son. 

Är så frustrerad att ingen vill hjälpa oss. Bvc sköterskan försökte släta över det med att han snart kommer att börja äta. Jo säkert det har de bara sagt 1 år!!!

• Svar på tråden idiot läkare
  • Harmagedon

Men du vet att det är väldigt vanligt att ungar i den åldern inte äter hela kostcirkeln och på bestämda tider som vuxna. Mina har definitivt inte gjort det iallafall. Mår han bra och utvecklas som han ska är det inget problem. Var ni väljer att göra astmautredning har han inte med att göra. Men han kanske tyckte att det verkade onödigt krångligt att åka långt för att göra den när han har kompetens att göra den.

• Oscarsmamma84

Jo jag vet att barn inte äter hela kostcirklen i den åldern men att mena att risifrutti knäckebröd riskakor o juice är kostcirklen är idiotiskt. Jag litar inte på den läkaren han felmedicinerade min son o efter igår kommer han inte nära han igen

• Långbenopluto
    Oscarsmamma84 skrev 2015-01-08 09:13:08 följande:

Jo jag vet att barn inte äter hela kostcirklen i den åldern men att mena att risifrutti knäckebröd riskakor o juice är kostcirklen är idiotiskt. Jag litar inte på den läkaren han felmedicinerade min son o efter igår kommer han inte nära han igen

Oj, vilken dramaqueen du är..... menar du på allvar att läkaren inte får komma i närheten av ditt barn för det uttalandet?
  • Mee

Åh jag vet hur det känns med en matvägrande son. Har en själv som snart är 19 månader. Sedan 4 månaders ålder har vi kämpat med mat av olika slag (ersättning vid 4 månader och uppåt till välling då näringen tog slut i bröstmjölken) men ingenting passar. Dock sedan 6 månader har det inprincip varit makaroner och korv varje måltid.

Har själv inte fått nå vidare hjälp av BVC hos oss heller då de säger att maten kommer snart, det går snart till sig osv. Men man orkar snart inte längre då man inte har fått sovit en hel natt utan uppvaknande på över 1 år så man är lite trött nu milt sagt.

Har inga råd att ge förutom att du är inte ensam.

• Alexi

Men exakt hur ser matdygnet utför barnet? Växer han? Mår han bra?

• Oscarsmamma84
    Tines skrev 2015-01-08 12:43:03 följande:

Oj, vilken dramaqueen du är..... menar du på allvar att läkaren inte får komma i närheten av ditt barn för det uttalandet?

Oj vad man kan vara snabb o döma när man inte har en aning vad som hänt...
  • Oscarsmamma84
    Mee skrev 2015-01-08 12:50:00 följande:

Åh jag vet hur det känns med en matvägrande son. Har en själv som snart är 19 månader. Sedan 4 månaders ålder har vi kämpat med mat av olika slag (ersättning vid 4 månader och uppåt till välling då näringen tog slut i bröstmjölken) men ingenting passar. Dock sedan 6 månader har det inprincip varit makaroner och korv varje måltid.

Har själv inte fått nå vidare hjälp av BVC hos oss heller då de säger att maten kommer snart, det går snart till sig osv. Men man orkar snart inte längre då man inte har fått sovit en hel natt utan uppvaknande på över 1 år så man är lite trött nu milt sagt.

Har inga råd att ge förutom att du är inte ensam.

Tack känns ändå skönt på ett sätt att man inte är ensam om i kämpa...

Vet hur det är med sömnen. Han har inte sovit en hel natt sen han föddes så vet hur trött man är.
  • Oscarsmamma84
    Alexi skrev 2015-01-08 12:52:37 följande:

Men exakt hur ser matdygnet utför barnet? Växer han? Mår han bra?

Ja han växer som han ska o verkar må bra.

Ungefär 30-60 min efter han vaknar så äter oftast en hand havrekuddar eller ett knäckebröd o kanske 0.5 dl yougurt.

sen till middag äter han risifrutti eller kram

mellanmål 2 riskakakor

middag majs o äpple

läggdags en flaska välling.

Så ser väl en typisk dag ut
  • MxMeNow

Varför ger du barnet riskakor, risifrutti och havrekuddar? Hoppas att juicen du ger är något ni pressat själva.

• Alexi

Och om du bara erbjuder mer vanliga livsmedel? Vad händer då? Om han sitter med när ni äter men inte får eget, får plocka från er tallrik?

Om han växer som han ska och mår bra så behöver du väl dick inte vara så stressad. Vår dotter var väldigt liten men läkare och bvc tittade på allmäntillståndet och oroade sig inte.

Svar på tråden idiot läkare