• fellanbellan

    Nån med erfarenhet av Pergotime?

    När jag var 22 år fick jag mitt första barn. Allt gick hur smidigt som helst. Jag har tidigare ätit cerazette i 7 år och när jag slutade med dom blev jag gravid direkt. Hann inte ens få en blödning innan. Min gynekolog sa att det är väldigt ovanligt. Nu har vi försökt att skaffa bebis nummer 2, men det går inte lika enkelt. Har försökt i över 1 år. Min mens har inte heller kommit tillbaka efter förlossning. Har mens 4-5 gånger per år. Så tillslut kontaktade jag en gynekolog som håller på med fertilitetsutredningar. Och det visade sig att jag har väldigt många äggceller....vilket jag trodde var bra. Men det blir tydligen för trångt för dom att mogna. Så nu efter många tester ska jag börja med Pergotime imorgon. Är det nån som har bra erfarenhet av dom. Hur fort gick det för er att bli med barn? :)

  • Svar på tråden Nån med erfarenhet av Pergotime?
  • Längtar efter en bebis

    En fråga bara ?

    När ni tar era pergotime sen när ni är klara med kuren brukar ni gå på undersökning och kolla hur många ägg som har vuxit både på höger sida och vänster sidan på era äggstock och om dom har vuxit bra och så vidare ?

  • Längtar efter en bebis

    För som sagt när vi var på undersökning både jag och min man var allt bra och normalt.

    Utan de var min mens som var oregelbunden ibland kommer den i tid ibland flera veckor sen ?

    Är det på er också så ?

    När jag var första ggn på undersökning för att kolla äggen såg allting bra ut men endå så fick jag pergotime som hjälp medel och jag fråga aldrig vf dom gav mig för att jag inte ägglossning varje månad eller att min mens ska komma i tid ?

    Som jag tror gav dom mig pergotime att min mens ska Kma i tid varje månad så vi kunde försöka på egen hand som jag minns men nu är rädd att jag inte har ägglosnning varje månad :(

    Så min fråga är det på er också så eller :/

    Och vf fick ni pergotime ?

  • KnytetsMamma
    Längtar efter en bebis skrev 2015-02-17 00:35:23 följande:
    En fråga bara ?
    När ni tar era pergotime sen när ni är klara med kuren brukar ni gå på undersökning och kolla hur många ägg som har vuxit både på höger sida och vänster sidan på era äggstock och om dom har vuxit bra och så vidare ?
    Jag har ätit två kurer pergotime och båda gångerna har jag varit på ett eller flera vul för att kolla hur äggblåsorna växt till och fått okej att ha sex. Blivit gravid båda kurerna, första kuren slutade i ma och andra kuren resulterade i den graviditet jag är i nu, i vecka 26!!!!
  • Längtar efter en bebis

    Knytetsmamma

    Aah okeej okej samma här , fast när jag var på sista undersökning när dom skulle beräkna när jag jag ägglossning sa dom att de var för många ägg som har vuxit på höger sida och på vänster så hade jag bara en ägg fick gå igen nästa dag så fick jag ägglossnings spruta på vänster sida bara att den ska hinna gå ner och den ägget skulle bli befruktat ,

    Jag fick inte ha sex i några dagar för skulle få trillingar annars och dom ville inte riskera ngt som kunde hämta mig som tex missfall, födas tidig och dö och så Vidare ..

    Jag är också nu i vecka 25 :) hihi

  • Svartanaglar

    Låter lite som det samma för mig. Vi har försökt sedan juli-13, har gått igenom en rad olika tester

    -hormonblodprover, ganska många olika

    -spermaprov, allt var bra!

    -laparoskopi, allt var bra!

    Men nu på mitt sista besök hos gynekologen sa hon att jag hade vääääldigt stora äggstocka och supermassor med ägg. Fick pergotime och tar sista tabletten imorgon.

    Ska tillbaka på VUL på tisdag, och blodprov en vecka efter det.

    Ska då även ta hiv, hepatit och nå mer test för att förbereda inför ivf-sökning i april!

    Håller alla tummar och tår jag har!

  • Längtar efter en bebis

    Svartanaglar

    Okeej hört de så till många,, man hittar inga fel man får pergotime så blir man gravid direkt :/ hmm så äre ibland hehe :)

    Hur länge har ni försökt få barn då ?

    Va menar läkaren med att du har förstora äggstockar ? Är det bra lr dåligt ?

    Vet en tjej som oxå hade super massor ägg blåser men dom kunde inte växa bra df fick hon pergotime så dom kunde växa bra så hon blev gravid oxå direkt :)

  • Nattis88
    fellanbellan skrev 2015-02-16 13:28:31 följande:

    Skulle ha börjat med kur nummer 2 förra veckan, men tabletterna var slut på alla Apotek i hela Stockholm ???? så denna månad blir en paus. Är rädd att kroppen ska komma i orytm. Nu när jag äntligen har fått normal menscykel. Man får hoppas på att det kanske funkar ändå. Kroppen kanske fixar det utan hjälp. Men vad är oddsen på att tabletterna är helt slut?!? Blev så arg???? vill ju så gärna att detta ska funka. Lääängtar så efter ett till barn??


    Jag har väntat sen den 2 februari på dessa tabletter. Till mig sade dom att dom var slut i hela sverige och skulle först komma den 13 feb men nu ska dom kanske komma den 24:e feb. Är inte kul när man måste vänta på nåt så länge:/
  • Svartanaglar

    Längtar efter en bebis;

    Vi har försökt sen Juli 2013, så typ ett och ett halvt åt!

    Hon menade att stora äggstockar inte var bra, det hade oftast personer med pco/pcos. Men eftersom jag har ägglossning själv så har jag inte pco!

    Så ja, jag sätter allt mitt hopp på pergotime! ????????

  • fellanbellan

    Plussade igår :):):) är så glad. Nu håller vi tummarna att allt går som planerat <3

    skulle ha ätit min andra Pergotime kur i början av Februari, men tabletterna var slut i hela Stockholm. Blev arg och frustrerad, men bestämde mig för att tänka positivt. Trodde inte att det skulle kunna gå av sig själv :) Har pcos så jag är så glad att det funkade. :)

  • fellanbellan

    Det blev bara 1 kur. Och den gången blev det inget. Skulle börja med kur 2 i februari, men tabletterna var slut i hela Stockholm. Jag tänkte att det kommer aldrig att kunna bli något eftersom jag har svårt att få ägglossning, men där hade jag fel. Det är verkligen som folk säger. Att man ska slappna av och inte tänka på att man ska bli gravid. Vi hade samlag för att vi var sugna och då blev det en liten bebis. :) i mitten av November kommer vårt andra barn. Nu håller jag alla tummar och tår så att allt går bra <3

  • Längtar efter en bebis

    Såå rooligt:) grattiiis ännu en gång

    Frågar eftersom jag blev oxå gravid direkt på första kuren, idag är jag 30 veckor så snart äre dags för lila bebisen hihi.. Och jag planerar göra en till bebis efter 1 år igen haha,, såå hoppas de går normalt utan pergotime denna gång men om de inte går efter 1 års försökt tänkte vi söka hjälp igen är rädd bara att de inte tar flera år eller ngt.

    Hoppas de går lika smidigt som för sig

Svar på tråden Nån med erfarenhet av Pergotime?