Malin8326 skrev 2015-01-09 09:22:11 följande:
Nån som läst engelska 6 via tex komvux eller Miroi. Jag funderar på att söka denna kurs på distans via Miroi.
Om nån här läst den skulle ni vilja skriva lite kort vad den tex innehåller, vad man får göra? Vad ingår i den muntliga delen? och har uppgifterna varit svåra? sen vad gör man på slutprovet, är det muntligt, lyssna och läsa?
Har försökt läsa kursbeskrivning och fått en liten aning men jag tycker jag får bättre bild och höra från nån som läst den. Jag kommer behöva läsa den på 100% vilket blir 5 veckor och det är det jag är osäker på om jag klarar :)
Hoppas nån vill svara :)
Jag har bara läst engelska 6 via gymnasium. Men det borde vara detsamma, eftersom det är meningen att det ska vara gymnasienivå. Vi fick göra bokrapport, som även var muntlig presentation, där vi var i grupp. Sen fick vi skriva en argumenterande text, om vad vi ville. Där jag valde "English as a native language" och sen fick vi skriva tal utifrån vad som fanns att välja mellan.
5 veckor är väldigt intensivt.. Jag minns att jag tyckte kursen var rätt svår, då jag har haft lite svårt i engelska. Jag kan tala och skriva flytande, men ordförrådet är inte tillräckligt stort men det byggs upp med tiden antar jag :)
Slutprovet var alla delar.. Muntligt, lyssna och läsa. Fast det var då nationellt prov tror jag. Som sagt, bara läst kursen på gymnasiet men borde inte vara någon skillnad :)