• Malin8326

Engelska 6

Nån som läst engelska 6 via tex komvux eller Miroi. Jag funderar på att söka denna kurs på distans via Miroi.
    Om nån här läst den skulle ni vilja skriva lite kort vad den tex innehåller, vad man får göra? Vad ingår i den muntliga delen? och har uppgifterna varit svåra? sen vad gör man på slutprovet, är det muntligt, lyssna och läsa?

Har försökt läsa kursbeskrivning och fått en liten aning men jag tycker jag får bättre bild och höra från nån som läst den. Jag kommer behöva läsa den på 100% vilket blir 5 veckor och det är det jag är osäker på om jag klarar :)

Hoppas nån vill svara :)

• Svar på tråden Engelska 6
  • Cystan
    Malin8326 skrev 2015-01-09 09:22:11 följande:

Nån som läst engelska 6 via tex komvux eller Miroi. Jag funderar på att söka denna kurs på distans via Miroi.
    Om nån här läst den skulle ni vilja skriva lite kort vad den tex innehåller, vad man får göra? Vad ingår i den muntliga delen? och har uppgifterna varit svåra? sen vad gör man på slutprovet, är det muntligt, lyssna och läsa?

Har försökt läsa kursbeskrivning och fått en liten aning men jag tycker jag får bättre bild och höra från nån som läst den. Jag kommer behöva läsa den på 100% vilket blir 5 veckor och det är det jag är osäker på om jag klarar :)

Hoppas nån vill svara :)

Jag har bara läst engelska 6 via gymnasium. Men det borde vara detsamma, eftersom det är meningen att det ska vara gymnasienivå. Vi fick göra bokrapport, som även var muntlig presentation, där vi var i grupp. Sen fick vi skriva en argumenterande text, om vad vi ville. Där jag valde "English as a native language" och sen fick vi skriva tal utifrån vad som fanns att välja mellan.

5 veckor är väldigt intensivt.. Jag minns att jag tyckte kursen var rätt svår, då jag har haft lite svårt i engelska. Jag kan tala och skriva flytande, men ordförrådet är inte tillräckligt stort men det byggs upp med tiden antar jag :) 

Slutprovet var alla delar.. Muntligt, lyssna och läsa. Fast det var då nationellt prov tror jag. Som sagt, bara läst kursen på gymnasiet men borde inte vara någon skillnad :)
  • Malin8326

jag har oxå svårt för engelska därför jag är osäker på om jag klarar att läsa den så snabbt. Pratade med en släkting igår och hon hade oxå läst den på gymnasiet och hon mindes oxå den som svår. 

Ja jag får nog tänka till :) får pratade med arbetsförmedlingen och se om dom godkänner ett lägre tempo så man har lite mer tid på sig.

tack att du tog dig tid att svara :)

• Voodoodoll

Jag läste kursen via Komvux denna terminen. Den var lätt tyckte jag, oväntat lätt till och med för jag har fått full poäng på allt som delats ut. Så det är nog inga problem. Jag har fått göra 2 prov varav ett bestod av engelsk och amerilansk litteraturhistoria och att tolka dikter osv, inlämningsuppgift till varje onsdag hela terminen, nationellt prov innehållande lyssna, läsa, prata och skriva samt att läsa en engelsk roman samt göra en bokanalys på den.

• Malin8326

tack för svar, det lät ju positivt :) får jag fråga vad den muntliga delen bestod av, det är den jag har mest panik över då jag hatar att prata inför grupp och speciellt på engelska som inte är min starka sida :) kanske ska söka ändå och köra av den på 5 veckor och hoppas på det bästa :)

• Voodoodoll
    Malin8326 skrev 2015-01-09 11:40:10 följande:

tack för svar, det lät ju positivt :) får jag fråga vad den muntliga delen bestod av, det är den jag har mest panik över då jag hatar att prata inför grupp och speciellt på engelska som inte är min starka sida :) kanske ska söka ändå och köra av den på 5 veckor och hoppas på det bästa :)

Man satt i grupp och diskuterade ett ämne man fått tilldelat sig 5 minuter innan. Läraren satt brevid och lyssnade. Hade nu en lärare från USA och hon satt bara brevid och antecknade, detta för hon har lättare att bedöma då det är hennes modersmål sa hon. När jag hade nationellt prov i Eng 5 valde läraren (svensk) istället att dela upp oss i 2 och 2 och sätta oss i grupprum. Vi fick med en bandspelare, en lapp med vad vi skulle diskutera, och sen var det bara att trycka på play och köra.
  • sharlyy

Hej alla!

har någon gjort nationella prov i engelska 6 med tema "the impact of Orientalist knowledge"?

Tacksam för svar :)

• Dancer

Spännande tråd! Jag ska läsa Engelska 6 med start nu i Augusti. Jag läste den på gymnasiet (för 10 år sedan) men klarade inte den så jag ska plugga upp betyget nu, så att jag kommer in på högskolan sedan.
    Jag ska läsa Engelska 6 parallellt med en annan kurs då jag hemskt gärna vill söka till VT 2017. Visserligen är båda kurserna på distans men tror ni att det blir för tufft? Jobbar 75% på detta också.

Se det bästa ? var positiv!
  • Snark123

Heeej! Finns det någon kvar i denna tråd är jag intresserad av HJÄLP.
    Ska läsa Eng 6 på komvux om några veckor.

Vill någon skicka nåt tips på vilken lärobok ni använde? 
    Vilken roman läste ni? Bra/dålig?
    Andra tips eller vad uppgifterna är? 

VORE SUPER TACKSAM 

anderssontova@hotmail.com

Svar på tråden Engelska 6