Inlägg från: Voodoodoll |Visa alla inlägg
  • Voodoodoll

Engelska 6

Jag läste kursen via Komvux denna terminen. Den var lätt tyckte jag, oväntat lätt till och med för jag har fått full poäng på allt som delats ut. Så det är nog inga problem. Jag har fått göra 2 prov varav ett bestod av engelsk och amerilansk litteraturhistoria och att tolka dikter osv, inlämningsuppgift till varje onsdag hela terminen, nationellt prov innehållande lyssna, läsa, prata och skriva samt att läsa en engelsk roman samt göra en bokanalys på den.

• Voodoodoll
    Malin8326 skrev 2015-01-09 11:40:10 följande:

tack för svar, det lät ju positivt :) får jag fråga vad den muntliga delen bestod av, det är den jag har mest panik över då jag hatar att prata inför grupp och speciellt på engelska som inte är min starka sida :) kanske ska söka ändå och köra av den på 5 veckor och hoppas på det bästa :)

Man satt i grupp och diskuterade ett ämne man fått tilldelat sig 5 minuter innan. Läraren satt brevid och lyssnade. Hade nu en lärare från USA och hon satt bara brevid och antecknade, detta för hon har lättare att bedöma då det är hennes modersmål sa hon. När jag hade nationellt prov i Eng 5 valde läraren (svensk) istället att dela upp oss i 2 och 2 och sätta oss i grupprum. Vi fick med en bandspelare, en lapp med vad vi skulle diskutera, och sen var det bara att trycka på play och köra.
Svar på tråden Engelska 6