Inlägg från: Malin8326 |Visa alla inlägg
  • Malin8326

Engelska 6

Nån som läst engelska 6 via tex komvux eller Miroi. Jag funderar på att söka denna kurs på distans via Miroi.
    Om nån här läst den skulle ni vilja skriva lite kort vad den tex innehåller, vad man får göra? Vad ingår i den muntliga delen? och har uppgifterna varit svåra? sen vad gör man på slutprovet, är det muntligt, lyssna och läsa?

Har försökt läsa kursbeskrivning och fått en liten aning men jag tycker jag får bättre bild och höra från nån som läst den. Jag kommer behöva läsa den på 100% vilket blir 5 veckor och det är det jag är osäker på om jag klarar :)

Hoppas nån vill svara :)

• Svar på tråden Engelska 6
  • Malin8326

jag har oxå svårt för engelska därför jag är osäker på om jag klarar att läsa den så snabbt. Pratade med en släkting igår och hon hade oxå läst den på gymnasiet och hon mindes oxå den som svår. 

Ja jag får nog tänka till :) får pratade med arbetsförmedlingen och se om dom godkänner ett lägre tempo så man har lite mer tid på sig.

tack att du tog dig tid att svara :)

• Malin8326

tack för svar, det lät ju positivt :) får jag fråga vad den muntliga delen bestod av, det är den jag har mest panik över då jag hatar att prata inför grupp och speciellt på engelska som inte är min starka sida :) kanske ska söka ändå och köra av den på 5 veckor och hoppas på det bästa :)

Svar på tråden Engelska 6