• Anonym (Anonym)

Hur ofta bör kvinnor byta underkläder?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta bör kvinnor byta underkläder?
  • EnGladPingvin

Minst en gång om dagen. Innan jag går och lägger mig dumpar jag trosorna i tvättkorgen, sover sedan naken. Skulle aldrig få för mig att sätta på mig smutsiga trosor på morgonen. Byter även efter träning. Verkar rätt sunkigt att gå med samma trosor i flera dagar, framför allt om man sover i dem eller tränar.

• Fjäril Vingad

Tycker att man byter dagligen, både trosor och strumpor. Annat känns hemskt ofräscht faktiskt.

• Anonym (Mäddy)

Varje kväll efter dusch byter jag trosor, nya strumpor varje morgon och bh använder jag ca en vecka utan att den blir ofräsch!

• Anonym (kvinna)
    Scoops skrev 2015-01-10 21:08:38 följande:

Byter trosor på morgonen, så jag har samma under ett dygn typ. Sen så använder jag trosskydd flitigt så de brukar inte se särskilt använda ut. Byter väl mest av rutin nu för tiden.

Jag måste bara få lägga mig i, tyvärr är det INTE bra för underlivet att man har trosskydd om man absolut inte behöver det t.ex. vid lätt mens, för att underlivet behöver luftas.

Det är bra att sova utan trosor och att tvätta sig med intimtvål, man ska absolut inte använda vanlig tvål till underlivet. .
  • mammalovis

Jag tar självklart på mig ett par rena trosor och strumpor varje morgon efter jag duschat, undantaget är väl om man är sjuk och inte orkar och ändå inte håller sig fräsch ändå, t ex på grund av svettning vid feber. Men då är det underbart att känna sig ren när man väl orkar/slutat ha kraftiga temperaturförändringar. Bh byter jag inte lika ofta, men om jag blivit svettig tas en ny fram. De andra kläderna byter jag varje dag sedan jag fick småbarn, dessförinnan varannan dag. Nu är det lättare att byta än att komma med snor på kläderna till jobbet.

Mina barn byter också kläder varje dag då de ändå så lätt blir skitiga vid måltider. 4-åringen ska byta trosor och strumpor varje dag, men det har inte hennes pappa fattat. Män verkar i allmänhet gilla att hålla sig skitigare är min erfarenhet, åtminstone inom arbetarsektorn.

• Anonym (hmm)

För mig varierar det, men oftast byter jag varannan dag då jag duschar varannan dag. 

Sen har jag alltid papper i trosan så det inte kommer kissrester eller ev. flytningar i trosan.

• Anonym (Lortpällar!!)

Trosor byter jag varje morgon och kväll och bh varje dag, naturligtvis!!

• Anonym (hmm)
    Anonym (Lortpällar!!) skrev 2015-01-11 01:51:07 följande:

Trosor byter jag varje morgon och kväll och bh varje dag, naturligtvis!!

Verkar vara du som är lortpellen här om du måste byta trosor TVÅ gånger per dag! :O Rinner det klegg ur dig eller? Och bh behöver väl ingen byta varje dag om det inte rinner svett om en hela dagarna :o 
  • Bellss
    Anonym (hmm) skrev 2015-01-11 02:09:05 följande:
    Verkar vara du som är lortpellen här om du måste byta trosor TVÅ gånger per dag! :O Rinner det klegg ur dig eller? Och bh behöver väl ingen byta varje dag om det inte rinner svett om en hela dagarna :o 
Svar på tråden Hur ofta bör kvinnor byta underkläder?