• Missmli

Framfall

Skönt att du fick konstaterat att debiteras va framfall. HR hat allt gått ? Jag är själv 24 år och misstänker själv framfall. Har en stor köttklump som hänger ut ur slidan och kan inte ens bajsa med hjälp av ett finger . Är så sjukt jobbigt :( var på max och dom sa att de va slidväggen som va slapp men jag vet i fanns alltså

• Missmli

Jag har fortfarande en kött klump som kommer ut och jag känner tappen precis innanför. Den sitter liksom fast o köttklumpen som kommer ut ? :o

Jag får varken tid hos en bm eller hos Gyn. Vet inte vad jag ska göra :( känns skot rent ut sagt !

Kniper och kniper men inget händer. Är dock bara 4 veckor sen fl men ändå. Har ett helvete att göra nr 2 och kan knappt röra mg förens jag känner obehag. Så hör vill jag inte ha de

• Missmli

Jag tycker det är så förvirrande för ende säger att knipövningar inte hjälper mot framfall och ende säger att de Gör det. Jag själv ser inte hur de ska kunna gå tillbaka av knipövningar men jag får väl försöka bli lite positiv.

Jag undrar hur aktiv man kan va med framfall, vad kan man göra och inte osv. Nu kan jag knappt gå en promenad på 800 m uran att känna av framfall och få ont i ryggen.

har inte tid att vänta ett helt år när jag är själv med två barn :(

• Missmli

jag är rätt säker på att det är främre slidväggen som rasat ner du fick alltså upp det som hängde ner igen med hjälp av knipövninga ? :) det känns skot positivt såna fall

Men även tappen hänger ner men slidväggen blockerar att tappen kommer ut men så som jag känt med fingret så känns det som om jag får upp knölen (förmodligen slidväggen ) om den hamnar på sin plats känns det som att tappen följer med tillbaka den med.

grejen är att jag ring både gyn och BB och mvc föra gånger pga att jag får som en ficka när jag ska bajsa så bajset typ hamnar i pullan då jag tror att mellanväggenhar blivit lite förslappad med. Men till sak varje gång jag ringer så nekar dom mig och säger gör knipövninga det är inget att titta på. Jag vill bara ha en diagnos så jag vet vad det är jag ska jobba med ! Men de känns hopplöst att gå en gynekolog att titta på de

• Missmli

Har läst att man kan använda östrogenkräm för att stärka väggarna. Är detta något man måste börja använda innan man får tillbaka eller kan jag vänta till efterkontrollen och fråga min bm om detta ?

Svar på tråden Framfall