Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Framfall

Surt om det är som du säger och att det dessutom är svårt att fixa med operation , men vissa säger ju att det fixas lätt med operation så vem ska man tro på.  Kvinnor har ju alltid fött barn så det låter ju konstigt att vi inte ska vara gjorda för det.  Har faktiskt ALDRIG hört någon annan med livmodertappen i öppningen då man är under 30 år gammal :(

• Anonym (J)

Känns som livet är förstört :( Läste någonstans vad man skulle undvika och då kommer jag ju aldrig kunna leva ett normalt liv för man ska inte bära tvätt, eller bära nåt över huvudtaget inte dansa inte hoppa inte springa, inte rida. Lika  bra att ligga kvar i sängen då men då är ju problemet vem ska sköta barnet och allt kring det då min sambo jobbar och han förväntar sig ju att jag ska göra allt det där tvätta, handla och städa. Känns verkligen hemskt och som signaturen vanligt säger verkar det svårt att fixa så det håller :(  Gråter en skvätt

• Anonym (J)

Nä det är klart det inte hjälper att ligga hemma och gråta men när man skäms nåt så fruktansvärt och känner sig som en 80 årig kärring trots att man inte ens fyllt 30 är det inte så lätt att våga. Är rädd att de ska bli äcklade av mig och att det inte går att göra något åt det och att de ska säga att jag får skylla mig själv pga övervikt mm

• Anonym (J)

vad skönt för dig C att du fick det fixat så bra. Har försökt stoppa in fingret och hjälpa till när jag ska bajsa men då är livmodertappen ivägen , har alltid haft den långt ner men inte så här långt ner. när jag står upp är den lite in i slidan men när jag suttit på toa är toppen på den alldeles i öppningen . SItter ag upp och känner i slidan är tappen lite längre in typ halva långfingret och jag kan ibland känna bajs genom slidväggen. Fy varför säger ingen att det kan bli såhär och tänk om allt bara ramlar ut. Måste samla allt mod och försöka ringa på måndag.

• Anonym (J)

Imorgon gäller det då ska jag ringa gyn , ringde 1177 idag men de sa bara att jag fick ringa vårdcentralen eller gyn imorgon. Har panik och känner mig äcklig oc otroligt deprimerad hur fan kan det här ända efter 1 barn ..  Min mens verkar börja komma nu också första gången på ett halvår så då lär de ju inte vilja undersöka heller, eller kan de göra det ändå för det skulle kännas så jobbigt att vänta tills den är slut då jag typ alltid blöder i 3 veckor :( Ingen annan som drabbats av framfall av livmodertappen i unga år? Kan ni leva normala liv eller är det kört nu...

• Anonym (J)

Jag hoppas du har rätt men känns så illa när livmodertappen är öppningen när jag sitter på toa sedan känns det som den tynger ner främre väggen för den är typ helt rasad. Känns som det blir onödig belastning och att livmodertappen hänger ner mer för att mellangården knappt existerar. Tidigare när jag kollat i spegeln stående ser det inte alls lika hemskt t men när jag hukar fläks allt ut. Är rädd hur allt ka bli i framtiden och om allt kommer hänga ut innan jag är 40. Kan tyckas löjligt men hela min värld har rasat och jag har inte ens orkat med mitt barn i helgen :(

• Anonym (J)

Minxy du hade inte att livmodertappen ramlat ner eller?

• Anonym (J)

Hoppas har läst att det inte går att knipa tillbaka och särkillt inte nu när det gått flera år sedan förlossningen

• Anonym (J)

Ringde till gyn idag förklarade läget och fick en tid om ca 2 veckor. Känns rätt jobbigt att vänta så länge men samtidigt skönt att jag tagit tag i att ringa i alla fall. Känns obehagligt när jag rör mig och är rädd att jag ska förvärra det och kan typ inte tänka på något annat. Jag har haft mycket ångest och depression även tidigare  och nu känner jag att jag gått ner mig i ett svart hål riktigt ordentligt och knappt orkar ta mig upp ur sängen. Allt känns hemskt och jobbigt och som att jag aldrig kommer kunna bli glad igen. :(

• Anonym (J)

Jag hoppas verkligen det och att det inte är så farligt som jag tror

• Anonym (J)

pallade inte och lyckades få en akuttid nu i morse. Pratade länge med en kvinnlig läkare som även sedan undersökte mig.  Jag hade tydligen INTE framfall. jag hade bakåtlutad livmoder sa hon och då hamnar tappen tydligen långt ner. Hoppas verkligen jag kan lita på henne nu då.

• Anonym (J)

Ja jag tog upp alla besvär jag upplevt och hon undersökt och tittade med ultraljud, kände på magen och i underlivet. Hon sa att allt såg jättebra ut och att det inte alls var några konstigheter. På ett sätt känner jag mig så lycklig över detta men samtidigt är jag rädd att hon har fel eller har missat något så jag känt obehag och grubblat över det så länge. Kanske är mitt underliv bara normalt förändrat efter en graviditet och förlossning  och att jag funderat och funderat på detta så att det blivit ett stort problem

Svar på tråden Framfall