Inlägg från: Neptunus |Visa alla inlägg
  • Neptunus

Hostmedicin Coccillana

Du kan ta Cocillana utan problem! Läkaren på MVC skrev t.o.m ut det till mig för att jag har problem med restless legs under graviditeten och jag blir hjälpt av hostmedicinen som verkar muskelavslappnande. Jag var också skeptisk innan, men hon läste upp forskningsrapporter som visade att missbildningsrisken hos barn till mammor som tagit cocillana t.o.m var lägre än genomsnittet. Så jag tar mig en liten klunk (5-10 ml) nästan varje kväll/natt för att kunna sova.

• Neptunus

Qui:

Jag tror också att man ska avstå från så mycket läkemedel som möjligt och att man inte alltid ska lita på läkarens kunskaper, men ingen tar väl mediciner för att man tycker det är kul ...

I mitt fall handlar det om att kunna sova några timmar per natt, vilket är mycket värt när man vissa nätter knappt sovt en blund - då är valet ganska enkelt. Och då det finns studier gjorda på medicinen får jag lita på dem tills vidare.

Hoppas att du hittar något som hjälper dig!

• Neptunus

Ja, ja det gäller helt enkelt att ha lite sunt förnuft själv - precis som vanligt... Tur att man är så himla förnuftig

Svar på tråden Hostmedicin Coccillana