• Innaj

Inga symptom

Är idag i v6(5+2) och hade v4, rejäl växtvärk i livmodern . Sen ingenting!

Inget illamående , inga ömma bröst, ingen hunger , absolut noll!

Drabbades av MA förra året vilket upptäcktes i v.11 vid ett tidigt UL

Finns det fler än jag som känner oro över att inte ha några symptom ?

Ni som fött barn, va ni med om att inte ha några symptom ?

• Svar på tråden Inga symptom
  • Bell13
    Innaj skrev 2015-01-10 13:46:27 följande:

Är idag i v6(5+2) och hade v4, rejäl växtvärk i livmodern . Sen ingenting!

Inget illamående , inga ömma bröst, ingen hunger , absolut noll!

Drabbades av MA förra året vilket upptäcktes i v.11 vid ett tidigt UL

Finns det fler än jag som känner oro över att inte ha några symptom ?

Ni som fött barn, va ni med om att inte ha några symptom ?

Jag är gravid just nu i v 29 men jag har skrivit anteckning i min gravidapp på v 6+0 att jag började må illa då. Jag har precis som du fått ma och var också väldigt orolig men det har gått bra :)
  • anidue

det jag vet är att alla får inte symptom. vissa känner inget alls. andra mår skit och spyr hela vägen fram, tom när de är på väg till förlossningen!
    jag vet att jag kan låta hård, men det är bäst att du vet. ett missfall går inte att förebygga fram till v20.
    jag hör på mig själv att det låter väldigt dumt att nu säga "det är bara slappna av och vänta" men i ärlighetens namn har du inte så mycket att välja emellan nu. be om att få göra KUP test, inte för resultatens skull, utan för att se om babyn finns där och allt är väl. den här månaden kanske går väldigt långsamt, men försök att hålla dig lugn fram till dess.
    p.s. och boka en tid hos barnmorskan kan du göra redan nu.

• Jag är bara jag
    anidue skrev 2015-01-10 14:27:44 följande:
    det jag vet är att alla får inte symptom. vissa känner inget alls. andra mår skit och spyr hela vägen fram, tom när de är på väg till förlossningen!
    jag vet att jag kan låta hård, men det är bäst att du vet. ett missfall går inte att förebygga fram till v20.
    jag hör på mig själv att det låter väldigt dumt att nu säga "det är bara slappna av och vänta" men i ärlighetens namn har du inte så mycket att välja emellan nu. be om att få göra KUP test, inte för resultatens skull, utan för att se om babyn finns där och allt är väl. den här månaden kanske går väldigt långsamt, men försök att hålla dig lugn fram till dess.
    p.s. och boka en tid hos barnmorskan kan du göra redan nu.
    Missfall som beror på kvinnan och inte på fostret går visst förebygga! Inte alltid,men ofta. Men det är efter upprepade m.f och där man medicinerar kraftigt.

ts: symtom eller inga symtom är inget som ö.h.t säger nåt om hur graviditeten framskrider! Just nu är du gravid-punkt. {#emotions_dlg.flower}  Gör VUL v.8 om du är orolig.
  • anidue
    Jag är bara jag skrev 2015-01-10 15:23:07 följande:
    Missfall som beror på kvinnan och inte på fostret går visst förebygga! Inte alltid,men ofta. Men det är efter upprepade m.f och där man medicinerar kraftigt.

ts: symtom eller inga symtom är inget som ö.h.t säger nåt om hur graviditeten framskrider! Just nu är du gravid-punkt. {#emotions_dlg.flower}  Gör VUL v.8 om du är orolig.
    jaha.. då hade jag blivit fel informerad! hur förebygger man missfall då? till mig sa de att sådant beror på att "nåt gick snett vid befruktningen"
  • malintherese01

Jag har haft två missfall på raken, ett i vecka 7 och ett i vecka 12.. Jag sitter nu och är gravid igen i vecka 11. 

Jag hade ALLA grav-symptom, ont i brösten och spydde som en gris bland annat... En dag när jag vaknade (ca 2 veckor sedan) vara alla symptom som bortblåsta.. 
    Jag fick panik och begärde ett VUL.. 

såg ett litet pyre där inne som sprattlade omkring och mådde hur bra som helst!:)
    Så de behöver absolut inte betyda att du fått/får missfall... 

När jag fick båda mina missfall så kände jag de i hela kroppen.. hela min intuition skrek "det lever inte längre" , till o med innan jag började få blödningar.. och jag hade rätt båda gånger.. 

Håller tummarna för dig! 

• LinaE80

Jag undrar hur det har gått för Er som har mått olika från grav till grav? Jag är i 6+3 med mitt tredje barn. Två tidigare gångerna har jag varit jätteillamående vid den här tiden och har haft jätte stora och ömma bröst. Den här gången fick jag stora och ömma bröst och hade även växtvärk vid V 4 fram till ca V 5 men nu den senaste veckan har brösten blivit normala och jag känner inget alls. Har någon annan varit med om det tidigare?

• Jag är bara jag
    anidue skrev 2015-01-10 15:54:14 följande:
    jaha.. då hade jag blivit fel informerad! hur förebygger man missfall då? till mig sa de att sådant beror på att "nåt gick snett vid befruktningen"
    Finns många mediciner att ta till: Levaxin,Fragmin,innohep,Trombyl,progesteron,Folacin,Prednisolon,intralipid. Och säkert nån till. 1-2 missfall beror i regel på embryot/fostret,men 3 eller fler oftast på kvinnan. Det är inte vid befruktningen nåt går snett för då blir man inte ens gravid,men senare i utvecklingen. När hjärtat ska ta över t.e.x är en kritisk period.
  • anidue
    Jag är bara jag skrev 2015-01-10 19:27:02 följande:
    Finns många mediciner att ta till: Levaxin,Fragmin,innohep,Trombyl,progesteron,Folacin,Prednisolon,intralipid. Och säkert nån till. 1-2 missfall beror i regel på embryot/fostret,men 3 eller fler oftast på kvinnan. Det är inte vid befruktningen nåt går snett för då blir man inte ens gravid,men senare i utvecklingen. När hjärtat ska ta över t.e.x är en kritisk period.
    tack för info
  • Lantis86

Jag är inne på min 5:e graviditet. Har på 2 av mina fyra första mått jättedåligt och två av dom bra. Nu den här sista graviditeten har jag inte kännt något för utom att jag har drömt mkt och måstat gå upp och kissa på natten, men det kom först kring v.8... Är i vecka 17 nu, har aldrig kommit så här långt förut(den lilla lever fortfarande). Så lite/inga symptom Behöver inte vara dåligt. Är ni oroliga tycker jag ni ska göra ett VUL, är enda sättet att få reda på att allt är som det ska...

• Innaj

Har bokat UL nu, fredagen den 30/1 är det dax! Är v9(8+0) den dagen

Har fortfarande inga symptom och nu är det bara att stå ut i 2 veckor tills vi får svar

Sist vi låg där så förväntade vi oss se en liten men fick ist se en tom fostersäck + en cycta + en myom !

Är så nervös så vet inte vart jag ska ta vägen!

Talat med släktingar o vänner som alla berättar om sina symptom och hur jobbiga dom va!

Ingen jag vet som inte känt någonting :,(

• Lantis86

Åh, håller verkligen tummarna för dig!! Vet hur jobbigt det är... Har själv grinat av nervositet och oron att den ska vara död alla vul den här gången.. Hoppas så innerligt att du ska få gå där ifrån med ett leende.

Och som sagt, mina ENDA symptom den här gången har varit knasiga drömmar och kissnödig, och jag tror inte det kom förrns vecka 8... Så att vara symptomfri behöver inte vara dåligt:)

• Jennanjensson

Hej! 
    Jag är i V.6+2 idag och googlar runt för jag har precis samma känsla som du beskriver? 
    Får jag fråga hur det gick för dig?
    Allt känns hopplöst idag :( 

Svar på tråden Inga symptom