• Elolinon

    Ännu ett missfall eller bråkig mens?

    Hej!

    Skulle hemskt gärna få bolla en fråga med er som kanske haft samma erfarenhet.

    I oktober fick jag ett missfall i v 5. Hade smärtor i mage och rygg ett tag vilket tilltog i styrka när missfallet var ett faktum. "Hämtade mig" bra och mensen var som vanligt månaderna efter det.

    Den här månaden var min mens beräknad till nu på måndag. Har haft ont i magen och ryggen och känt mig allmänt olustig i flera dagar. Även illamående och yr. I tisdags kom lite bruna flytningar, lite fram och tillbaka fram till torsdag morgon.

    Torsdag kväll fick jag vansinnig ont i "tjejmagen" och ryggen ner mot ljumskarna, blev jättevarm och illamående. Fredag morgon hade jag rödare blod i bindan och när jag kissade (trodde jag) kom istället en mindre sjö av blod. Fick sitta på toaletten en halvtimme, det var som att det bara pulserade ur mig. Så här var det inte vid missfallet, kom mer klumpar och stötvisa blödningar då.

    Har nu blött Mycket sedan dess med klumpar och "slem". Idag vankar jag runt med en jättespänd mage som jag inte skulle kunna suga in om jag så fick en miljon för det! Mår illa bara vid tanken på mat och konstant yr. Har ju förlorat mycket blod nu..

    Låter det här som nån av er kan känna igen sig i och vad ska man tro att detta är egentligen?

    Hoppas nån kan dela med sig lite av sin visdom :)

Svar på tråden Ännu ett missfall eller bråkig mens?