CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2015-01-11 10:57:20 följande:
När är rätt tillfälle då?
Ska du läsa mer matte efter den här kursen? Läser du det för att få behörighet till högskola/KY?
Det handlar om en grundläggande nivå som finns där av en anledning. Ingen, minst av allt du, blir hjälpt av att du byter skola för att undvika ett moment som du har lite svårt för.
Tror du att du är den enda som har svårt för matte och/eller redovisningar? Lärare är vana vid det och det är deras uppgift att förbereda dig så att du klarar momentet, precis som det är deras uppgift att lära ut andragradsekvationer eller annat. Men då måste man också som elev vara beredd att lära sig.
Du kan ta den enkla vägen ut här, men tror du verkligen att det är en optimal lösning på problemet?
Nej, det här är den sista mattekursen jag behöver gå. Det hjälper mig inte att hoppa av, det har du helt rätt i men jag ser det inte som ett val eftersom att jag är övertygad om att jag inte kommer fixa det. Då hade jag gjort det, jag har redovisat förut trots att jag velat dö innan.
Det handlar inte om att jag har bara har lite svårt för det. Om jag byter skola måste jag göra om en hel kurs, jag kallar inte det att ta den enkla vägen ut.