MoaElis skrev 2015-01-11 20:57:39 följande:
Ja men att se människor med ångest skapar tyvärr inte förståelse. Det är en sak att förstå att det finns, en helt annat att kunna sätta sig in i hur passa jobbigt det känns.
Empatibegreppet håller inte med dig. Inte jag heller. Men det är en helt annan filosofisk diskussion vi kan fortsätta någon annanstans.
Dessutom så bör du nog vara
mycket försiktig med att uttala dig kring andra människors förståelse.
MoaElis skrev 2015-01-11 20:57:39 följande:
Men då har ju man inte klarat målen? Om man inte klarar av att förklara uppgifterna. Jag har sett uppgiften som det är meningen att man ska redovisa muntligt och det är ett 20 tal uppgifter, som jag i nuläget, inte ens förstår.
Det kan man mycket väl ha gjort, att man kan "tala matte" innebär inte att man måste göra allt rätt utan kan också innebära att man kan framföra ett resonemang som håller. Jag hade inte alla rätt när jag läste matte och gjorde min muntliga framställan, jag blev godkänd och lite därtill ändå.
Att du inte förstår uppgifterna nu är ju dock en annan sak du kan och behöver träna på.
Du verkar bara se hinder och är det så finns det inget jag eller någon annan kan skriva här som förändrar det utan då tycker jag helt enkelt att du ska göra som du har tänkt, hoppa av skolan och byt och hoppas att skolan du byter till inte följer läroplanen.
Men om det finns ens en endaste liten möjlighet att du kan klara av det så ge inte upp, ta inte den enkla vägen utan kör på, be om hjälp och
försök klara det. Klarar du det inte så har du ju i varje fall försökt och det blir en lärdom.