Anonym (Jenny) skrev 2015-01-13 21:43:53 följande:
Nej jag fick ingen tid på kvinnokliniken. Vid cellprover har dom inte gjort ultraljud utan bara kollat vanligt samt att dom tagit bort cellförändringarna å sen återbesök där det också togs ett cellprov enbart.
Sköterskan sa bara att jag skulle höra av mig om jag vet helt säkert och så sa hon det med tampong. Men hur ska man vara säker när man inte blir undersökt? Behöver man remiss till kirurg? Hur undersöks det? Kan en läkare se det direkt med bara ögonen eller behövs det nån mer undersökning? Jag sitter i rullstol och har lift vid förflyttningar å det har dom inte på min vc, men dom kanske kan skicka remis ändå? Många frågor å funderingar. Å
Hur länge har det varit så här? Tycker du ska ringa igen och säga att det är avföring, för då måste de ju i alla fall undersöka dig. Stå på dig och verka säker på din sak så hoppas jag att du får en snabb tid.
De borde ju kolla dig extra då man lätt får problem med kateter/urinrör,blåsa mm om ett kommer avföring fel(eller det kanske bara gäller gamlingar??)