Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Hur hade du reagerat om du blev bortgift till en IS-krigare?

Hade du blivit fru och fött barn åt krigaren eller försökt fly, kanske självmord? 

• Svar på tråden Hur hade du reagerat om du blev bortgift till en IS-krigare?
  • Anonym (Anonym)

Jag kan tycka att kvinnor generellt bör föda barn åt sin nya herre, framför andra utsvängningar. 

• Anonym (Anonym)
    balrog88 skrev 2015-01-11 19:23:34 följande:

Du menar om IS-krigare hade anfallit Sverige? Eller om jag blev kidnappad under semestern?

Annars har jag svårt att sätta mig in i situationen.

Som västerländsk kvinna uppvuxen med jämställdhet, skulle jag nog bidat min tid eller försökt fly. Självmord skulle ha varit absolut sista utvägen.

Men så hade jag kanske inte reagerat om jag var en 13-årig flicka från Mellanöstern, uppvuxen under helt andra omständigheter.

Antingen att IS kuvar Sverige eller att du blir kidnappad under vistelse i exempelvis Irak, 
  • Anonym (Anonym)
    fantasilös90 skrev 2015-01-11 19:27:05 följande:

självmord. ingen tvekan om de
    aldrig att bli bortgift till såna vidriga personer

Alltså, om du typ har en auktoriär man som bestämmer över dig, vad är det som är fel med det konkret? Du kommer ju inte dödas av IS. 
  • Anonym (Anonym)
    Muslimsktjej skrev 2015-01-11 19:29:26 följande:

En IS-krigare hade antagligen inte velat gifta sig med mig, hade han velat det så hade jag antagligen blivit halshuggen dagen efter ändå bc vägrar lämna min tro.

Så jag vet inte??? Inte självmord iallafall.

Skum fråga.

IS dödar inte kvinnor. Vadå är inte du redan muslim??
  • Anonym (Anonym)
    Muslimsktjej skrev 2015-01-11 19:34:50 följande:
    Oj, att de inte dödar kvinnor tänkte jag inte på. Hm. Fast vänta är du säker? Jag tror knappast de endast använder kvinnorna som sexslavar.

Och jo jag är muslim, dock shiamuslim vilket enligt IS är värre än att vara kristen/jude.
    Precis som det står skrivet i koranen så dödar dom männen , barnen och de gravida kvinnorna och tar resten av kvinnorna som slavar. Jag vet inte riktigt vad man gör med slavar som inte kan få barn. Jag tror dock inte att dom dödas. 
  • Anonym (Anonym)
    Drottningen70 skrev 2015-01-11 19:44:37 följande:

Jag skulle gå in i "survival mode".. Dvs försöka överleva under så lindriga former som möjligt, anpassa mig och foga mig fram tills att det fanns möjlighet till flykt. Människans överlevnadsinstinkt är stark. 99,9% av de som tror att de skulle begå självmord skulle inte göra det.

Jag tror också 99 % hade gillat läget. Det är inte så bara att ta livet av sig under isolerade omständigheter. Gissar att dom bevakas rätt hårt. 
  • Anonym (Anonym)
    bozboz skrev 2015-01-11 19:48:50 följande:

Självmord helt klart, dom är idioter och gud vet vad dom gör med dig...

Så länge du ställer upp på samlag och sköter dina hushållsysslor lär du klara dig finfint tror jag. 
Svar på tråden Hur hade du reagerat om du blev bortgift till en IS-krigare?