• Anonym (Anonym)

    Hur hade du reagerat om du blev bortgift till en IS-krigare?

    Hade du blivit fru och fött barn åt krigaren eller försökt fly, kanske självmord? 

  • Svar på tråden Hur hade du reagerat om du blev bortgift till en IS-krigare?
  • Anonym (Anonym)

    Jag kan tycka att kvinnor generellt bör föda barn åt sin nya herre, framför andra utsvängningar. 

  • Anonym (Müslima)

    Skum fråga faktiskt.

    Beror väll på person till person? Jag hade aldrig blivit bortgift till en is krigare, och om jag hade det så hade jag säkert inte varit den personen jag är idag så jag vet inte vad jag skulle gjort.

    Det beror också på hur stark/svag individen är, orkar hon stå ut med detta kvinnoförtryck? Orkar hon stå ut med tanken av vad som försiggår? Många frågor runt om din fråga. Men en fråga till dig - funderar du på att gifta dig med en Iskrigare? Eller kanske en dotter som du tänker gifta bort?

  • IsDimma

    Jag vill inte bli bortgift till någon. Såvida inte mina föräldrar skulle välja att gifta bort mig till min nuvarande sambo förstås

    Rymma. Självmord. Vad som helst känns bättre faktiskt än att bli bortgift till en iskrigare.

  • balrog88

    Du menar om IS-krigare hade anfallit Sverige? Eller om jag blev kidnappad under semestern?

    Annars har jag svårt att sätta mig in i situationen.

    Som västerländsk kvinna uppvuxen med jämställdhet, skulle jag nog bidat min tid eller försökt fly. Självmord skulle ha varit absolut sista utvägen.

    Men så hade jag kanske inte reagerat om jag var en 13-årig flicka från Mellanöstern, uppvuxen under helt andra omständigheter.

  • Anonym (Anonym)
    balrog88 skrev 2015-01-11 19:23:34 följande:

    Du menar om IS-krigare hade anfallit Sverige? Eller om jag blev kidnappad under semestern?

    Annars har jag svårt att sätta mig in i situationen.

    Som västerländsk kvinna uppvuxen med jämställdhet, skulle jag nog bidat min tid eller försökt fly. Självmord skulle ha varit absolut sista utvägen.

    Men så hade jag kanske inte reagerat om jag var en 13-årig flicka från Mellanöstern, uppvuxen under helt andra omständigheter.


    Antingen att IS kuvar Sverige eller att du blir kidnappad under vistelse i exempelvis Irak, 
  • Muslimsktjej

    En IS-krigare hade antagligen inte velat gifta sig med mig, hade han velat det så hade jag antagligen blivit halshuggen dagen efter ändå bc vägrar lämna min tro.

    Så jag vet inte??? Inte självmord iallafall.

    Skum fråga.

  • Anonym (Anonym)
    fantasilös90 skrev 2015-01-11 19:27:05 följande:

    självmord. ingen tvekan om de
    aldrig att bli bortgift till såna vidriga personer


    Alltså, om du typ har en auktoriär man som bestämmer över dig, vad är det som är fel med det konkret? Du kommer ju inte dödas av IS. 
  • Anonym (Anonym)
    Muslimsktjej skrev 2015-01-11 19:29:26 följande:

    En IS-krigare hade antagligen inte velat gifta sig med mig, hade han velat det så hade jag antagligen blivit halshuggen dagen efter ändå bc vägrar lämna min tro.

    Så jag vet inte??? Inte självmord iallafall.

    Skum fråga.


    IS dödar inte kvinnor. Vadå är inte du redan muslim??
  • balrog88
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-11 19:27:10 följande:
    Antingen att IS kuvar Sverige eller att du blir kidnappad under vistelse i exempelvis Irak, 
    Sannolikheten att jag skulle åka till Irak eller någon annan krigszon är nog nästan noll. Sannolikheten att IS skulle kuva Sverige också (större risk att bli bortgift med en ryss om Putin kommer). Eller för den delen att en IS-krigare skulle vilja gifta sig med en småfet kvinna på 30+ som är långt ifrån oskuld.
Svar på tråden Hur hade du reagerat om du blev bortgift till en IS-krigare?