Inlägg från: Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

jenny99 skrev 2015-01-12 08:07:30 följande:

Det beror på med vilka du umgås med,vad du väljer för ställen att gå ut på mm.Mycket möjligt att du är väldigt snygg och det kan göra flera osäkra,men det beror nog även på var du brukar befinna dig för omgivning och uteställen.

Att killar dras till mig är inget problem, det gör dem och har alltid gjort, i alla miljöer. Men så tror jag att de flesta tjejer känner. Problemet är att det känns som att ingen vill inleda något seriöst med mig, utan endast tillfälliga engångshändelser. 
    Anonym (S) skrev 2015-01-12 09:37:22 följande:

Jag tror att folk som är sådär galet snygga saknar personlighet och djup. De är ointressanta och tråkiga för att de alltid fått allt de vill ha (vi vet ju alla vilka kungar och drottningar de populära kidsen i skolan var).

Nej okej, egentligen tror jag inte det. Jag hade den bilden av min sambo när vi först träffades, jag ratade honom pga hans utseende i kombination med att han är ganska tystlåten. Lyckligtvis fortsatte vi träffas i olika sammanhang, och jag får erkänna att han visst har personlighet, utseendet till trots ;)

Sen har jag träffat en massa skitsnygga tjejer som har alldeles fantastiska bubblande personligheter, men även de som inte verkar våga vara sig själva alls, som att utseendet är hämmande för dem? Absolut inte vetenskapligt, men lite intressant och kul att diskutera!

Haha, jag kanske saknar personlighet och djup? Eller så har jag kanske för mycket av allt? Vem vet... Drömmer 

Jag tyckte också detta var intressant. Blev så chockad över min kompis svar att jag var tvungen att skapa ett konto på ett diskussionsforum och bolla lite med människor som jag inte känner haha Tungan ute 
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 09:50:07 följande:
    Exakt. Så där har du svaret. Gulligt sagt av din kompis men tror inte din snygghet är problem när du ska hitta någon. Som någon annan nämnde så handlar det nog mer om en attityd. Folk kanske inte vågar approacha dig för att du verkar stängd eller reserverad på det planet.

Jag är också väldigt snygg och ändå så är jag haft väldigt (väldigt) lätt att få killar. Antagligen just pga att jag är snygg men också väldigt öppen för nya människor.

Ett tag tyckte mina vänner att det var jobbigt att gå ut och festa med mig eftersom killarna sket i dom då. Detta var dock i utlandet och utländska killar har ju ofta en tendens att vara mycket mer öppna än Svenska.

Brukar okända killar ragga på krogen?
    Killar på krogen (och övriga engångshändelser) är busenkelt att få, så det kan jag hålla med dig om. Men jag får känslan av att ingen vill/vågar satsa på något seriöst med mig. Dejta lite o.s.v. Jag har definitivt krav, men jag skulle beskriva mig som ganska öppen. Jag vill kunna ge alla som ger mig ett trevligt bemötande en ärlig chans. Om de ger mig en ärlig chans såklart! Glad 
    Anonym (Nopp!) skrev 2015-01-12 10:00:48 följande:

Jag har aldrig sett en tjej som varit "för snygg" utan det enda jag ibland ser är tjejr som utstrålar "Jag är oåtkomlig" inte för att de nödvändigtvis är snygga, eller ens tror det - det finns jättemånga tjejer som är nästan fula som ser så ut också. Så att man ser på dem direkt att "Jag är slöseri med tid" och då slösar man naturligtvis inte bort sin tid på dem utan går på tjejer som ser välkomnande ut istället. Sen att du får bra "betyg" i servicejobb förstärker väl nästan den teorin; trevlig, väldig, charmig (ocj snygg då) men inte genuin eller vslkomnande. Skulle jag tro. Sen är du säkert sjukt snygg, det vet jag inget om, så jag tror din kompis. Men snyggt utseendehar aldrig skräm bort någon kille utom dom som är väldigt blyga och osäkra.

Är som sagt inte en dryg människa, så det vore märkligt om jag utstrålar någon slags dryg aura omkring mig. 

Hur menar du med att jag har ett servicejobb som kräver att man kan bemöta människor trevligt förstärker teorin? Jag skulle säga att om man är trevlig, vänlig, charmig och snygg, så är man välkomnande. Bara för att man har dessa sidor inom arbetslivet, betyder det inte att man är tvärtom privat. Jag är inte falsk med en påklistrad fasad, det skulle aldrig fungera inom mitt yrke. Där måste man vara genuin och äkta. 
    ErnstHugo skrev 2015-01-12 11:49:12 följande:

Kanske har missat det i tråden någonstans, men hur gammal är du TS?

22 år (Jag tror inte jag har skrivit det någonstans tidigare, så du har inte missat något.) Glad
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 12:58:21 följande:
    Vad tror du själv ät orsaken till att du inte hittar en kille?

rimligare orsaker än att du är för snygg:

*du är inte så trevlig och charmig som du tror och kanske dryg utan att förstå det själv

*du är för kräsen

*du är tråkig att hänga med

*du är svår att komma nära inpå

*du märker inte att killar flörtar och därför rinner det ut i sanden när du träffar killar

*du är knepig att umgås med

*du väntar på den rätta och har svårt att släppa killar in

Finns massa mer trolig skäl enligt mig.

Som sagt jag är också snygg men har aldrig förstått att det skulle vara ett problem. Har dessutom modell-snygga bekanta som har killar.

Haha, ojojoj. Det är galet svårt att rannsaka sig själv. 

1. Jag får ofta höra att jag är trevlig och härlig och jag har mycket kompisar. Så att jag skulle vara en dryg jävel, aa kanske. Fast neee. Då hade jag nog fått höra det av någon, någon gång. 

2. Jag är kräsen och har krav, absolut. Men det tycker jag och andra sidan att alla borde ha för att visa sig själv respekt. Men jag tror att folk tror att jag har högre krav än vad jag har. 

3. Hahaha du är ju rolig jue. Har som sagt många att umgås med och jag tillsammans med folk omkring mig brukar ha väldigt roligt ihop. 

4. Jag ser mig själv som ganska öppen, det tror jag att mina vänner också gör. Men jag kanske har svårt att släppa nytt folk nära inpå mig. Det beror lite på hur man ser det. 

5. Oj där har vi nog det minsta problemet. Killar flirtar alltid med mig och har gjort sedan jag var 12 år. Problemet är att hitta någon som vill något seriöst med mig. 

6. Knepig? Kanske det kanske haha Drömmer Nejmen ärligt det beror säkert på vem du frågar, men har som sagt ett välbyggt nätverk inom mitt sociala liv. 

7. Kanske, den hänger ihop lite med 2:an och 4:an. 

MEE83 skrev 2015-01-12 14:28:10 följande:
    Jag menar inte dryg. Dryg för mig är att vara arrogant, men en dryg person behöver inte ha den utstrålningen, hur man är och hur man uppfattas vara är inte riktigt samma sak. :)

Vad jag menar är hur öppen en person uppfattas vara för möten och interaktion med andra människor, så dryg behöver man ju inte vara för det.

Låt mig ge dig ett exempel, anledningen till att jag tog upp det var delvis pga av att jag har en tjej kusin som jag umgås mycket med, vi är i ungefär samma ålder och har alltid hängt mycket, hon är snygg och det är det hon har försörjt sig på sedans 2:an i gymnasiet. visningar, katalogjobb och haute couture etc. Mycket jobb utomlands(vi är 80-talister), hon är fortfarande kontrakterad hos en stor internationell agency. Hon ser med andra ord bra ut, men hon har alltid haft den viben, det är nästan som att hon är lite introvert... men det är hon ju inte... hon har dock en ganska så isig och ej speciellt välkomnande utstrålning och det är först när man känner henne som man lär sig att hon inte alls är sådan.

Att ta mod till sig(var man än är)och gå fram till en tjej som har den utstrålningen är det nog rätt många som drar sig för... då det inte är så inbjudande, det kan vara avskräckande(i brist på bättre ord), då känns det för många betydligt mer bekvämt att ta kontakt med någon som "lyser upp rummet". Sedan så tycker många att det är jobbigt att bli dissade, även om det är del av livet, för alla... det finns ju inte någon kille som inte har fått nobben någon gång i sitt liv. :). 

Nu verkar ju inte det vara problemet för dig, men jag tror inte heller ditt problem är att du är för snygg, min flickvän är för snygg... men hon är ju inte singel. :D

Så, då är det ju något annat som spökar, när brukar killarna backa ur? Tar du mycket initiativ själv när du träffar en man du gillar? Du kanske måste börja leta och agera mer aktivt... om du nu vill träffa någon.

Vad var det kungen sa.... typ ... Det kommer inga stekta sparvar flygande om Du inte själv bemödar Dig om att göra Ditt bästa... den var ju klockren på många sätt, han har sina stunder av visdom, man måste ibland anstränga sig lite extra mycket för att få det man vill ha :)

Ha en bra dag!
    Haha, vad skön! Jag kanske har lite samma bekymmer som din kusin, kanske? Samtidigt skulle jag nog inte ha det yrket jag har idag, om jag inte ser inbjudande ut. 

Backa ur och backa ur, tror snarare att ingen försöker. Och när jag försöker visa intresse för något mer verkar de tro att jag driver med dem haha. Har försökt med två killar och fick samma reaktion. 

Knugen är knug! 

Detsamma! Glad
    Tycker ni att den här tjejen är "för snygg"? Förvånad
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 17:59:10 följande:
    Svårt att säga. Bilden är filtrad, tjejen är råsminkad, superstylad och kör med värsta posen. Jag skulle vilja se henne en "vanlig" dag för att bedöma.

Men på denna bild är det ju helt klart en snygg tjej.
    Nope inte stylad, det är en vanlig dag. Det enda filtret som är på är svart/vit, ingen retuschering. Lockat hår från gårdagen. Sminkad ja, men ganska lätt. 
    Anonym (Jossan) skrev 2015-01-12 16:36:34 följande:
    Nej. Hon ser bra ut men det finns många killar(och tjejer för den delen) som spelar i hennes liga och därför skulle våga ta steget och ragga.
    Okej tack, då vet jag! Glad
Svar på tråden Är jag för snygg?