Inlägg från: Knävelborren |Visa alla inlägg
  • Knävelborren

Heminsemination 2015 och framåt

Hedwigg skrev 2015-03-14 19:14:07 följande:

Hej! Om jag får så skulle jag gärna jag gärna vilja hänga på. Jag och min man har försökt i många år, men min man har lite svårt att prestera och blir lite stressad på naturlig väg, så vi tänkte testa detta. Så nu i helgen blir det vårt första försök. ??

Ungefär som för oss. Försökt ett år, killen får prestationsångest och nu testar vi heminsemination för att komma undan stressen/pressen sexet ger honom. Första månaden blev inget så nu väntar jag på att få ägglossning för att kunna ge oss på andra försöket.
  • Knävelborren
    jullen skrev 2015-04-07 15:03:14 följande:

Hej på er! Här är ännu en som tänker testa heminsemination! Hänger gärna på här om tråden fortfarande är igång (ser att det var ett tag sedan någon skrev).

Hur har det gått för er alla? Vi (jag & maken) tänker testa för första gången imorgon, sen får vi väl se hur det går ;)

Vi testar för andra månaden nu och typ på söndag är det BIM för mig. Har inte jättestora förhoppningar om att det funkat denna gången heller, men man vet ju aldrig.

Lycka till, det kommer säkert att gå bra. :)
  • Knävelborren
    Moonlight83 skrev 2015-04-14 02:23:00 följande:

Hoppar gärna in här.Vi har försökt få ett syskon till dottern på 5 år i snart 3 år.Jag har något trånga äggledare men har lyckats bli gravid 3 gånger under dessa 3 år.Alla under 2014.Fick mf v5 mf v10 samt ma v18.Men mannen upplever väldigt ofta stor presentations ångest och stress över att få upp den och få till det.Vi har även vissa veckor trista scheman med lite tid tillsammans. Så har smått börjat fundera på heminsemation.Vart har ni köpt grejerna och vad har ni köpt för grejer.Har ni både uppsamlingsburk, spruta och slang?

Vi beställde från samma sida som Hedwigg här ovan nämner. Skippade burken (vi använder vanliga engångskaffemuggar) men köpte spruta och kort slang.
  • Knävelborren
    Moonlight83 skrev 2015-04-15 02:29:19 följande:
    Återanvänder ni grejerna genom att koka dem eller köper ni flera slangar osv?
    Återanvänder (förutom koppen) och diskar mellan varven. Läste någonstans att det bör vara rent men måste inte vara sterilt, men jag vet inte.
  • Knävelborren
    Tedax skrev 2015-04-15 15:12:02 följande:

Jag funderar om det här kan vara något för oss också, då stress och prestationsångest förstör våra syskonförsök. smile4.gif Hoppas det är ok att jag hoppar in och ställer några frågor?

Hur har era respektive reagerat när ni har föreslagit insemination? Eller har de kommit med idén själva? Det är ju ett känsligt ämne och jag är rädd att såra maken...

Han tog det bra. Jag nämnde att vi kan ha det som back-up om han känner sig mindre pressad av det och liksom tryckte på att det är för att underlätta för honom men att han får bestämma. Typ så.
  • Knävelborren
    Anonym (lyckades) skrev 2015-07-24 23:49:36 följande:

Vill bara erbjuda lite hopp ifall det är någon som läser och funderar på om heminsemination är en bra idé. För oss var det det! Vi hade försökt i ungerfär 1,5 år tror jag, skulle börja med ivf efter sommaren. Eftersom min sambo har lite svårt att prestera på beställning kompletterade vi under några månader med insemination. Den månaden jag blev gravid använde vi bara sprutan, en sån gratisspruta från apoteket, och gjorde det varannan eller var tredje dag. (Vi fick rådet från bm på fertilitetskliniken att strunta i äl-tester och appar och bara köra varannan eller var tredje dag utom vid mens, så det alltid finns spermier ifall det kommer ett ägg. Dock nämnde vi inget om insemination, så vet inte om det finns ytterligare råd om det.) Och ja, som sagt, det lyckades! :)

Härligt att läsa, grattis till graviditeten!
    Jag har funderat på att skippa mer heminseminiering, men kanske ska ge det en chans till ändå. :)
  • Knävelborren

Ja ta mig tusan, på typ sjätte månaden av försök med heminsemination så verkar det ha gått vägen och jag är nu gravid! Känns ofattbart. Håller tummarna för att det ska gå bra för er andra med.

Svar på tråden Heminsemination 2015 och framåt